La Nueva España » Cartas de los lectores » Al señor Alejandro Ortea

Al señor Alejandro Ortea

12 de Diciembre del 2009 - Inaciu Galán y González (Xixón)

Alejandro Ortea comentaba esti martes en LA NUEVA ESPAÑA delles cuestiones énte les que, como asturianu, nun puedo quedar calláu. Diz que los vecinos de Somió mos quexamos de los nomes de dalgunes cais y barrios. Sicasí, los que se quexen son dellos representantes vecinales, que nun ficieron nenguna consulta a los vecinos. Nun hai más que recordar que la toponimia oficializada en Xixón, recuperando los nomes tradicionales de los llugares del conceyu, foi aprobada por toles fuercies polítiques (PSOE, Izquierda Xunida y Partíu Popular). Estos son, pa bien y pa mal, los representares escoyíos pa falar en nome de los ciudadanos y d'esa mayoría a la que tanto valir da'l Sr. Ortea.

Prestaríame poder informar al Sr. Ortea de que la toponimia oficializada en 2006 pal conceyu de Xixón, recueye les formes El Parchís y La Plazuela. Los topónimos actuales nun son solo oficiales son tamién los tradicionales, los quheredamos de padres, güelos, y demás antepasaos. Y ye por ello que tenemos la obligación moral de recuperalos y conservalos, igual que conservamos los monumentos de piedra, tenemos de conservar el más grande monumentu cultural llevantáu polos asturianos: la llingua asturiana.

Los partidiarios de la oficialidá del asturianu (según les encuestes más del 60% de los asturianos) nun queremos, como diz usté, imponer sinón tener los mesmos drechos que los que quieran usar el castellán, porque siendo toos somos ciudadanos iguales, pagando los mesmos impuestos y teniendo les mesmes obligaciones, paez normal tener los mesmos drechos. Naide quier, como diz, a sabiendes de que miente, imponer el cómo deberíamos hablar, sinón dar la oportunidá a los ciudadanos de que puedan usar con normalidá la llingua hestórica dAsturies.

Ye cierto que los falantes dasturianu somos una minoría (nun podía ser dotra manera dempués de décades de polítiques contra lasturianu), pero les democracies nun se basen en que la mayoría pase penriba de les minoríes, sinón en convivir colos mesmos drechos y oportunidaes.

Mieu me da los que como usté se creen na posesión de la verdá absoluta, denomándose a si mesmu sensato. Da pena, muncha pena, quhaya asturianos, como usté, que quieran tan poco a esti llugar nel que tenemos la suerte de vivir. Namás-y pido que faiga lo quusté mesmo propón no hacerles demasiado caso y abandone los ataques a un colectivu, lasturianista, que trabaya muncho, en positivo y ensin imposiciones, pa que la llingua y la cultura de tolos asturianos tenga futuru.

Cartas

Número de cartas: 45133

Número de cartas en Abril: 149

Tribunas

Número de tribunas: 2036

Número de tribunas en Abril: 5

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador