La Nueva España » Cartas de los lectores » Asturies, maldición divina

Asturies, maldición divina

18 de Mayo del 2009 - José A. Fernández Alonso (Xixón)

Hai unos pocos díes que tiense cellebráu en Valencia la toma de posesión como arzobispu de la diócesis valenciana de Carlos Osoro, fasta la fecha arzobispu de la diócesis d’Uviéu, nel aztu tuvo acompangáu, amás de cardenales, obispos, sacerdotes, d’una representación política tanto valenciana (el señor Francisco Camps, presidente la Generalitat valenciana; la señora Rita Barberá, alcaldesa de Valencia, ya representantes del Gobiernu valencianu) como asturiana (la señora María José Ramos, conseyera de Presidencia del Principado; el señor Gabino de Lorenzo, alcalde d’Uviéu). Na ceromonia de presentación de Carlos Osoro como nueu arzobispu de Valencia, fexo la llectura de la so homilía en llingua valenciana, ente los aplausos de les más de 2.000 persones asistentes (el señor Ovidio Sánchez, presidente del PP n’Asturies).

Como asturianu, en viendo cómo se desendolcó esta ceremonia, tengo una «gran envidia» de los ciudadanos valencianos pol respetu y el procuru que’l so nueu arzobispo tien pa cola so llingua y la so cultura, y nun soi a escaeceme, pola contra, del «despreciu» que l’arzobispu Osoro tuvo pa cola llingua asturiana y la so cultura, non solu nel díi de la so presentación como arzobispu n’Uviéu, onde non fexo referencia a la nuesa llingua, nin na cellebración en Xixón del funeral de sacerdote jesuita Federico Fierro (home respetáu pola so bonhomía, y defensor de la cultura y la llingua, nun solu l’asturiana, tamién la rusa país ú morrió), negó n’esi aztu la llectura d’unes oraciones en llingua asturiana como homenaxe y alcordanza de Fierro.

Como asturianu tamién sientu envidia de los perros, los gatos, etcétera. Que nes sociedaes nomaes «modernes» se-yos reconoz drechos elementales (castiganse el maltratu, l’abandonu, la desatención, etcétera), y el mismu Juan Pablo II (siendo Papa foi el que nomó a Osoro arzobispu d’Uviéu) aseveró qu’estes especies teníen «soplu divinu». Parez ser que pa colos asturianos de cultura y llingua llariega entá nun nos apurrieron esi «soplu divinu» y pa los gobernantes d’eses sociedaes modernes (PSOE-IU y PP) el drechu elemental pa colos ciudadanos de cultura y llingua asturiana ye’l despreciu, y si protestamos, la represión.

Cartas

Número de cartas: 45901

Número de cartas en Septiembre: 5

Tribunas

Número de tribunas: 2079

Número de tribunas en Septiembre: 1

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador