P'aprender
La clac de los tamagüis –grupo que asisten (cotilla) gratis a los espectáculos teatrales– taben reuníos alredeor de una mesa nel bar Platu du di (del día) Decimavilla y al acabar la folixa del Antroxu fartura y, al día siguiente, fame segura. Pausa. (Cuando ese día Casaronse jamaba jamón o taba malu el jamón o taba malu Casaronse; al que nun podía pagálu, facien-y un caldu col huesu; y va que chuta). El fíu rompetechos que yera un nenu preguntón, pero nun mancu nin gordu, nun para de pregunta-y coses a so padre:
–Pa, ¿por qué hai galernes que son tan negres como el paru obreru? Tán nel dique secu, cara al sol, ensi facer una zapatiesta pa que se reparta el tayu y el sueldu.
–Nun se dicite, mío fíu –diz al rapacín.
–¿Por qué la tierra ye tan reonda como el huevu –de Colón– que necesiten los pobres pa comer?
–Pue nun lu sé.
–¿Por qué nel mundo hai guerres y se malgasta el dineru n’armamentu varáu, en vede programar la educación –las becas flacas– la sanidá, los servicios sociales y el coste y nivel de vida, en los países indigentes?
–Nun lu sé.
–¿Y quién fizu les perres? ¿La banca judía o los fenicios mercaderes?, que trayeron el alfabetu pa desasnar a los envidiosus. El rácanu atecháu solo val pa arrebañar llámpares enl pedreru.
–Tampoco lu sé, fíu, fui mui pocu a «les Pegañes», la to güela nun me echaba pa la escuela. Ye dificultosu de esplicar.
Subtítulo: Les dudes de un nenu preguntón
Destacado:Ná Rula nun pregunten, apunten los goles de penalti extra (matute) que el pibe marcó nel Celtiña, pa seguir en la primera división
–¿Por qué onde trabaya el ingenieru de caleyes, dixo les cuadernes de la lancha del mío güelu, echaron a la ruina a Pescanova, los rodaballos lusos que ficieron un furacu en los balances contables de la ostra? Nun me cuadra. Tumbamus todus lus recos, con los barcos pal desguace.
–Nun sé ná neses coses. Faigo los ceros con un canuto. Nun coime.
–¿Cuánto cuesta una ostra na pescadería? ¿Un euru puñeteru? ¿Y unes amazueles moyaes en salmuera, na lonja de Vigo?
–Sigo en sin saber ná. Toi pez, fíu.
–Ná Rula nun pregunten, apunten los goles de penalti extra (matute) que el pibe marcó nel Celtiña, pa seguir en la primera división. Pa escorrélu a gorrazos. Les xanes sacacolores son mui sutiles col faenme riíme. ¡Vaya chou! Una cuestión de tornillos.
–¡Arreniegu’l diañu! Asina ta cascáu y osidáu. Ye de verbu sueltu y malhabláu.
–Encima, entamóla’l torollu faciendo un funeral baratu, de tanatoriu laicista deshumanizáu y nun pisa una iglesia, el verxel del corderu inmoláu, porque el mazcayu cambió de camisa pa facese socialista.
–Y un combayón. Conozcu’l pañu. Nun entendu na.
Intervien, entós, la so ma.
–Anda, cállate un pocu ya, nun seas pesáu. Dexa a to pa que ta mui cansáu.
Diz el pa, sacando pechu.
–Que me pregunte, muyer, el guaje tien tol derechu del mundu (del revés) de facelu p’aprender.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo

