La Nueva España » Cartas de los lectores » Los güevos de la tortiella del señor Riopedre

Los güevos de la tortiella del señor Riopedre

5 de Enero del 2009 - Xosé Nel Caldevilla Vega (Xixón)

Anúncianos el Conseyeru d’Educación, el señor Iglesias Riopedre, la nueva cruzada de la Conseyería, que los futuros asturianos seyan bilingües castellanu-inglés, quieran o non. Pa ello van multiplicar por diez los centros de Primaria con educación bilingüe y por tres los institutos, obligándolos si fai falta. De mano, quixera dicir que soi escépticu pa con esti tipu cruzaes y qu’una güeyada a los resultaos escolares faime entá más escépticu. Tamién quiero dicir que me paez bien l’enfotu en que los asturianos sepan inglés, igual que me paecería bien qu’hubiera’l mesmu enfotu en que supieran otres coses, como física, filosofía, historia o cualquier otra cosa. Tamién, enantes de siguir, quiero felicitar a los llicenciaos en Filoloxía Inglesa asturianos o foriatos, igual qu’a d’algunos paraos ingleses, que podrán aprovechar la ocasión pa meyorar la so situación llaboral. Per otru llau, esta decisión ta mui axustada a les polítiques económiques neoconservadores que s’espeyen nel Tratáu de Bolonia, la mercantilización de la enseñanza, que tan bien fae un partíu que se diz socialista.

Pero lo que me llamó de verdá l’atención nes declaraciones del Conseyeru foi la espresión de qu’esti saltu de la voluntariedá a la obligación dase porque nun se pue facer una tortiella ensin romper los güevos. Pensaba, de verdá, que nengún miembru d’esti Gobiernu asturianu nuestru conocía esi dichu, tan popular, per otru llau, viendo lo que faen cola llingua asturiana, por exemplu. Dicen que tan a favor de la so conservación y nun s’escuenden en dicir qu’ellos defienden les señes culturales asturianes como naide, pero dempués dexen tranquilamente que los güevos que teníen que valir pa facer la tortiella pudran lentamente hasta que los haya que tirar a la basoria porque nun van valir yá pa nenguna tortiella.

Nun se pue facer una tortiella ensin romper los güevos, efeutivamente, señor Conseyeru, que, como catedráticu de Filosofía, tamién conocerá aquello de qu’el movimientu demuéstrase andando. Faenlo mui bien con esto del inglés, caminen y rompen los güevos, ¿cuándo lo van facer cola llingua asturiana?

Cartas

Número de cartas: 46487

Número de cartas en Noviembre: 219

Tribunas

Número de tribunas: 2102

Número de tribunas en Noviembre: 10

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador