La Nueva España » Cartas de los lectores » La importancia de la caza

La importancia de la caza

10 de Noviembre del 2016 - Jose Ramón Olvera Bayón (Pola de Lena)

Al rodiu la caza hai muncha polémica ente animalistes y cazadores, a vegaes con opiniones bien fuertes. Hai munchos motivos pa defender la caza y quiero amosar dalgunos dellos.

Pa entamar, la caza ye bona pa los animales porque si nun esistiera sobreviviríen solo los más fuertes, esto ye, la caza da oportunidaes a los animales débiles y a los más pequenos; dotra miente, habría escesu de población como tamos viendo agora quasocede col xabalín nUviéu. Ye evidente que tamién tendríen falta de comida, y diríen munchos más -y nun solo xabalíes- a les ciudaes y comeríen tolo que pillaren: mondes, plásticos...; amás, si comen dalgo que nun precisen, pue ser malo pa ellos. De la mesma forma, si hai escasez de dalgún animal los cazadores repueblen pa qu'haya más desa especie.

Per otru llau, la caza ayuda a la conocencia de los animales. En xeneral, pue dicise que la xente conoz bien poco dellos, perol cazador que los pue ver de cerca y observalos, sabe como son y les sos carauterístiques: si son fuertes, si aguanten el fríu, si puen defendese bienUn cazador, pa poder cazalos,tien que saber pol sitiu ónde tan, lo que-yos gusta, les hores a les que se mueven. Un cazador precisa saber too sobre ellos. Na enfermedá del cocu del corzu, por exemplu, la caza ayudó a evitar que sarrobinara y a desaniciar el sufrimientu del animal, porque'l cocu los afuega y nun los dexa respirar. Tamién en Lleón, onde los coneyos y llebres del monte que diben a beber y comer a les plantaciones, enllenes de sulfatos y químicos, punxéronse malos, diben morrer toos, pero los cazadores llevaron-yos fontes caseres con agua y comida como berces y paya. Coles mesmes, los cazadores cuando maten un xabalín, por exemplu, saquen-y les tripes y lintestín y déxenlos en monte pa que los coman los utres, les águiles, los llobos

Tamién la caza ye bona pa la xente: tanto pa los aficionaos a ella -faese abondo deporte, porque hai que caminar muncho; permite pasalo bien colos collacios, comer xuntos , charrar - como palos non aficionaos -mengüen los accidentes de tráficu; hai menos animales que salgan a les carreteres y les autovíes; nos pueblos, ensin la caza, entraríen hasta la cocina y comeríen entá más animales domésticos y de granxa, y estropiaríen tovía más les güertes y los praos.

A lo último, la caza xenera munchu dineru al añu: 4 mil millones deuros anuales ente les carniceríes, xoyeríes, tiendes, armes y munición, ropa, gasolina, los perros y la so comida tamién el dineru la llicencia, los precintos, los cotos, la tasa per cada animal que cacea.

En fin, pa terminar: ¿Quién ayuda a los animales xabaces cuando-yos pasa dalgo? ¡Los animalistes non, dende llueu!

Jose Ramón O. B. (15 años)

Payares (Pola L.l.ena)

Cartas

Número de cartas: 45270

Número de cartas en Mayo: 114

Tribunas

Número de tribunas: 2045

Número de tribunas en Mayo: 7

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador