La Nueva España » Cartas de los lectores » Lenduro tamién ye un deporte

Lenduro tamién ye un deporte

19 de Noviembre del 2018 - Adrián Díaz Toyos (Nava)

L’enduro ye una modalidá del motociclismu que se prautica mayormente en campu abiertu. Ye un deporte con poques ayudes y con abondes dificultaes, yá que, si nun dispones de munchos recursos, faésete imposible prauticalu, pos ye bien costosu; arriendes d’ello, ponen-y unes torgues que lu compliquen entá más.

Refiérome con ello a la inxusta llei que se vien aplicando dende hai tiempu: la Llei de Montes (Llei 3/2004, de 23 de payares, de Montes y Ordenación Forestal, art. 48) na que se prohiben les actividades motorizaes esceuto en circuitos o viales autorizaos. Ye tan inxusta la situación que llega al puntu de qu’endalgunes ocasiones nun se pue nin circular en bici pelos caminos. A ella hai qu’amestar otres lleis que también torguen la circulación de motos nos montes, como la de la Conseyería de Mediu Rural y Pesca, de 4 de xunu de 2010, pola que s’aprueben medies en materia de prevención de quemes forestales y ente elles queda prohibida, ente’l 1 de xunetu y el 31 de setiembre, la circulación de vehículos a motor por pistes forestales.

Per otru llau, esta llei nun ye l’únicu problema. Hai xente qu’anque sías respetuosu, vayas adulces y tengas cuidáu al pasar per onde hai cases, animales o persones, ódiate pol fechu de dir en moto, hasta’l puntu de llamar a la Guardia Civil cuando nun tas molestando, cuando nun faes nengún mal nin dañu; o inclusive lleguen a poner trampes, como pinchos nel suelu, piedres o cables a l’altura del pescuezu. Esto sí que ye delictivo.

Nun pidimos que se pueda facer enduro por cualesquier sitiu, pidimos que dexen d’escorrenos y de tratanos como delincuentes. Pidimos qu’haya sitios nos que se permita facelo ensin ser persiguíos.

El monte ye de toos

Cartas

Número de cartas: 45551

Número de cartas en Julio: 12

Tribunas

Número de tribunas: 2068

Número de tribunas en Julio: 1

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador