La Nueva España » Cartas de los lectores » Pruebes de virus y bolines coloraes

Pruebes de virus y bolines coloraes

2 de Abril del 2020 - Raúl Suevos (Gijón)

Otra vegada’l nuesu presidente de Gobiernu agasamónos güei con un homenax a la verbolicidá de Fidel Castro, o más bien, polo vacíu, d’Hugo Chávez. De nuevo un parllotéu aburrible pa dicinos que s’enterrien les midies de confinamientu, daqué que, visto les crecientes y aciagues cifres cabía esperar yá estos díes caberos. En fin, quiciabes espere dalgún efeutu psicodélicu de les sos pallabres anque a min paezme que, magar la importancia del momentu, el resultáu averase más a la narcolepsia. Ye lo que hai.

Les nueves midies busquen amenorgar entá más el movimientu ciudadanu, averalu a lo que se produz los fines de selmana y qu’a estes altures, quiero pensar, yá-yos tendrá dao datos abondos como pa deducir que mengua l’espardimientu del virus. Lo que visto asina, y pesie les induldables repercusiones económiques qu’estes midies van tener, nun ye susceptible de ser criticáu. Too seya pola llucha escontra’l coronavirus.

¿Y por qué agora y non enantes? ¿Quiciabes tien dalgo que ver la terrible chambonada de la compra de los kits rápidos d’estos díes caberos? Una compra, por cierto, llamativa si tenemos en cuenta que la española Genomica afirma tar en disposición de suministralos dende va yá díes. Quiciabes dalgún día daquien mos lo esplique. Pero tornemos a la rellación ente les midies nueves y los kits.

Dende va díes corre na red, a partir d’un artículu de Harry Stevens nel Washington Post, una esplicación de cómo s’arrobina’l virus en rellación colo qu’ellos nomen social distancing y que se sofita nuna animación dixital na que güeyamos unes bolines azules ente les que se cuela una bolina colorada que convierte en colorada a cada azul que toca. L’animación ufierta delles opciones nes que vemos un encierru d’una parte, un bloquéu de toles azules y, a lo cabero toes en movimientu. Nin que dicir tien que nesta última produzse la más rápida tresformación de les azules.

Los países que paez que meyor controlaron l’espardimientu de la epidemia algamáronlo a partir de la realización de pruebes con calter masivu. Eso permite detectar elementos infectaos, anque lo seyan con calter benín, y aisllalos na so casa o en llugares al efeutu, tamién a los sos familiares y allegaos. Eso son bolines coloraes que se paren y que, poro, nun infeuten a les azules. Pero pa ello fai falta contar con kits de prueba en cantidaes suficientes como pa sofitar tala política.

Nel casu de nueso estes ulteriores midies de confinamientu dan muncho que pensar, pues a naide se-y escapa que van suponer un coste económicu descomanáu, güei mesmo dicíase que la industria automovilística preparábase pa la vuelta al trabayu, van tener qu’esperar, y como elles otres munches. Y a min paezme que, magar la llarga matraca del doctor Sánchez, más d’ún va decatase de que’l coste de los kits sedría nidiamente menor a lo qu’esto va suponer.

Cartas

Número de cartas: 49012

Número de cartas en Diciembre: 135

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador