Alrodiu d'Europa

21 de Abril del 2020 - Raúl Suevos (Gijón)

Fálase muncho d’Europa nestos díes d’afliximientu, como de Santa Bárbara cuando trona. Los truenos son coronavirus y, en dellos llugares, ente ellos y especialmente España, espérase que la santa Europa mos defenda d’ellos pente medies esos, yá de nomadía enantes de la so hipotética nacencia, eurobonos.

N’España fómonos allonxando d’Europa col tapecer del Imperiu. A min, por aquello de la vena militar, gústame datalo en Rocroi, en 1643, cuando los franceses esfiltrayaron los nuesos Tercios y, aínda más importante, ficieron que les táctiques militares de nueso quedaren caederes, anque cuando aquello llegó’l nuesu paradigma económico-políticu fuera yá superáu. Dende entós cuasi too foron penes y temores, y nun sé si entá tamos nello.

A la fin del sieglu XIX, col krausismu, y depués cola Institución Llibre d’Enseñanza, primero, y cola Xunta d’Ampliación d’Estudios yá nel sieglu XX, paeciera qu’otra vegada güeyábemos a Europa ensin necesidá de que vinieren unos illustraos a imponela. Va ser Ortega y Gasset ún de los grandes campeones d’esti abrise a Europa.

Ortega, que, al entamu, inclinábase haza la cultura francesa, acabó la so formación n’Alemaña, primero en Leipzig y depués en Berlín. La so “Europa y la idea de nación” bebe de les sos circunstancies europees, anque nun pasó per Friburgo, y con ello perdió la oportunidá de conocer a Max Weber, autor d’una obra fundamental pa entender parte de lo qu’asocede estos díes con Santa Bárbara, quiero dicir, con Europa. “Capitalismu y protestantismu” esplica munches d’eses rocees ente’l septentrión protestante y el catolicismu meridional.

Los norteños, xeneralizo pa nun señalar col deu, lleven enriba’l sellu de Lutero y con él la busca de la gloria de Dios, qu’hai que trabayar nel día a día pente medies la disciplina ciudadana y, tamién, la austeridá. Tómenlo tan a pechu qu’una de les sos ilesies, mui estendida nos USA, ye la metodista, que, como’l so nome indica, desendolcó un métodu p’algamar la salvación. Equí abaxo ye bien estremao.

Nel Sur nun necesitamos esforcianos tanto, con un bon espíritu de contrición y tres padrenuestros podemos solucionar el problema; hasta la próxima. Y, claro, esti enfoque estremáu llévanos a ser menos fonderos, o, lo que ye lo mesmo, más superficiales. Dalgún diría que somos unos vivalavirxen, descripción que pudiera paecer graciosa pero que nel Norte nun produz nin media sorrisa. Y siguen los truenos.

Nel casu español yá escomencipiaron les velaes, y non tanto, recriminaciones a la egoísta Europa que, tiñazada pol vetu de los luteranos, y menos mal que yá marcharon los anglicanos, busca soluciones que nun socialicen la delda de los alegres sureños, o meyor sudistes, nesti casu. A min, con un gobiernu sociocomunista en casa, paezme arriesgao soltar caudales a lo llixero; fondos qu’equivaldríen a subsidios y nacionalizaciones ensin control, pero que podríen asitiar nueves polítiques a mediu plazu; poro, creo qu’Europa, que daqué tien de facer con sentíu de solidaridá, tien qu’atopar una solución que nun dea barra llibre a gobiernos poco rigorosos pero que, al mesmu tiempu, unvíe una señal nidia de que la idea d’Europa sofítase en verdaderes aiciones cuando lleguen los tiempos d’afliximientu; de lo contrario, taremos semando el tarrén pa que crezan populismos y nacionalismos, y eso nun ye bono nin pa Europa nin pa nós.

No militar, va tiempu que los europeos mos esforciamos por hermananos, y la Defensa europea intenta crecer y construyir más Europa, pero nun acaba de despegar. Los cayíos en misiones internacionales siguen acoyéndose como nacionales, en cada país cola so particular idiosincrasia y ensin que la bandera europea los cubra. https://www.academia.edu/39721245/La_mutualizaci%C3%B3n_de_las_bajas_en_combate_un_pilar_a%C3%BAn_por_construir_en_La_Defensa_Europea . El coronavirus nun discrimina y mata europeos ensin adscripción particular, pero ye más que probable que los supervivientes agradecieren el calor del abrazu européu. A ver qué asocede.

Raúl Suevos

A 13 díes vencíos d’abril de 2020

Cartas

Número de cartas: 48995

Número de cartas en Diciembre: 118

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador