La Nueva España » Cartas de los lectores » Namái obedecen al duque d'Ahumada

Namái obedecen al duque d'Ahumada

26 de Mayo del 2020 - Raúl Suevos (Gijón)

Esa frase ganó notoriedá va unos años cuando un xuez instructor mozu de l'Audiencia Nacional abrió dilixencias por un chivatazo a los cobradores del impuestu etarra na frontera vasca, el casu Faisán. Nel significáu taba que la Guardia Civil nun se casa con naide, solo colo que-y manda la Cartilla del Guardia Civil, creación del so fundador el duque d'Ahumada en 1852; y nella, nel so primer artículu señalase que "el honor ye la principal divisa del guardia civil, una vez perdío nun se recupera enxamás".

Yeren otros tiempos, el nuevu xuez d'entós, tenía como referente a la so conciencia y actuaba cola ciega rectitú de la xusticia; anguaño, pasaos dellos años, daquel maxistráu poco o nada queda, la so credibilidá foi faciéndose baldrayos dende la so entrada en política y agora amuesa ensin vergüenza la fealdá de la so condición verdadera. Col envís d'amosase como'l meyor de los llacayos del so xefe va dexando calávres d'honraos profesionales pel camín. Ye'l meyor de los esbirros del Partíu Sanchista Obreru Español.

El Nuesu sistema políticu ye francamente ineficiente; una de les mayores probiteries atopase na indisimulada subordinación de la xusticia al poder políticu que ye quien noma a un Conseyu Xeneral del Poder Xudicial nutríu por miembros de les dos asociaciones mayoritaries na maxistratura, esto ye, les que se sofiten nos dos grandes partíos del país. Si nun perteneces a una d'elles nun hai carriera xudicial; magar too ye posible alcontrar xueces independientes. Pocos.

Los axentes desa autoridá xudicial son los cuerpos policiales; especialmente la Guardia Civil, precisamente porque solo obedez al duque d'Ahumada, y los xueces instructores saben que nun va haber filtraciones con ellos, daqué que los políticos, particularmente cuando tán nel poder, reprochen especialmente. Ye daqué a lo que venimos asistiendo estos años caberos.

Va dalgún tiempu, yeren momentos d'afogón nel PP a cuenta la corrupción, el ministru Zoido camudó l'organigrama del Cuerpu pa tratar d'aportar a esa información tan sensible, nun lo consiguió. Tres él llegó Marlasca, que al poco de la so entrada defenestró al coronel Corbí; Xefe de la UCO y con una impresionante trayeutoria profesional, cometió l'erru de poner por escrito la probetería de fondos cola que trabayaba la unidá, una forma encubierta de peslala. Agora ye Pérez de los Cobos, xefe de la Comandancia de Madrid y que la so cabeza pidieran los partíos golpistes del Procés; y que, con dilixencies abiertes a varios miembros de la administración socialista pola xestión del Covid, el señor ministru nun duldó n'executar.

El honor ye la principal divisa del Guardia Civil, va siguir siéndolo magar les presiones, va caltenese intautu anque-y rescueza a la clas política, y a min prestaríame ver dalguna dimisión solidaria percima del emplegu de coronel.

Raúl Suevos

A 25 diés vencíos de mayu de 2020

Cartas

Número de cartas: 49001

Número de cartas en Diciembre: 124

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador