Nacíu na 652

20 de Agosto del 2021 - Raúl Suevos Barrero (Gijón)

A primer llectura dalgún pue pensar que me refiero a una carretera; dalguna habrá con esa numberación, pero non, el númberu fala d'una comandancia de la Guardia Civil, de la entós 6ª zona con cabecera en Lleón, del 5º terciu, el d'Asturies; la so segunda comandancia, la de Xixón. Y ye que yo nací, va yá munchu tiempu, nel cuartel de la guardia civil de Salinas, conceyu de Castrillón, nada de Mediterráneu. Un cuartel desapaecíu tiempu va y sustituyíu pol actual xunto a la maraviosa sablera paraísu de surferos y vraneantes.

Soi fiu del Cuerpu, una espresión qu'entá perdura y que te trescala d'amor a esi conxuntu d'homes y muyeres qu'entreguen la so vida, y en parte la de la so familia, nel serviciu a los demás, na mayoría de les ocasiones ensin recibir un especial agradecimientu y, de xacíu, por una escasa paga per parte del estáu.

Pero la 652 ye especial pa min. De Salinas, au los mios pás llegaren de Campu Casu, onde naciera el mio hermanu, fuímonos pa Xixón, onde mio pá pasó destináu al puertu del Musel, anque tamién, yá sarxentu, el puestu de La Calzada fo llar demientres un tiempu; tornando casi un añu a Campu Casu, pa depués, col emplegu de teniente, mandar la llínea de Colunga y venir a morir, entá mozu y en activu, a la llínea de la Camocha.

Esti destín caberu tenía casa na Comandancia, en Contrueces. Una instalación moderna, entoncenes, que sustituyía al vieyu edificiu de los Campos, y en que la so inauguración, llevada a cabu pol teniente xeneral Iniesta Cano, mio pá mandó la fuercia d'honores. Ellí, nel cuerpu de guardia, fixieron-y la capilla ardiente.

Vaya too esto pa sorayar, magar l'alloñamientu de munchos años, el mio cariño haza la 652, que seguramente yá nun se va denominar d'esa forma, nestos momentos nos que se fala de la so disolución en beneficiu d'una única pa toa Asturies. Daqué a lo que, dende un puntu operativu, nada tengo que dicir dao el mio desconocimientu; másime nuna dómina na que "avancen los tiempos que ye una barbaridá", y si non que-y lo digan a los armenios, vencíos nuna guerra rescamplu polos sos vecinos azeríes a base de drones armaos -los mesmos, por cierto, que'l nuesu vecín Marruecos acaba de comprar a Turquía- ; pero en Xixón, capital económica de la rexón, y l'oriente asturianu, hai una cierta medrana de qu'esto se traduza en menor cobertura nos servicios de seguridá.

Paez lóxico pensar que la unificación provincial de los estremaos servicios, COS, información, tráficu, xudicial, etc. va suponer un aforru nidiu de personal, y bono va ser si ello se traduz en más puestos nel espliegue territorial de la compartimentada y quebrada tierra asturiana. Si esto ye asina, bienvenida seya la desapaición, si los puestos aforraos acaben en Madrid, vamos siguir falando del abandonu de lo rural. Vamos ver.

Cartas

Número de cartas: 49001

Número de cartas en Diciembre: 124

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador