La Nueva España » Cartas de los lectores » L'órdagu de Joe Biden

L'órdagu de Joe Biden

23 de Septiembre del 2021 - Raúl Suevos Barrero (Gijón)

Nel xuegu del mus, d'ampliu desendolcu nel país anque con preferencia nel norte d'España, un de los lances o xugada más famosu yel conocíu órdagu, nome que vien d'una espresión en vascuence que quier dicir daqué asina como "ehí ta", o tamién "vamos velo". Un "hasta equí llegamos", pues implica'l tou o ná nesi puntu de la partida.

Nel casu de Biden podríemos pensar qu'entá tamos al entamu de la partida, quiciabes un pocu pronto pa un órdagu, pues una presidencia supón cuatro años y él malapenes lleva unos meses, dende'l xineru caberu, pero, quiciabes poro, yera'l momentu fayadizu pa llanzar l'órdagu sobro Afganistán, una partida perllarga, venti años, que a los EE XX suponía-yos una sangría económica descomanada, inclusive pa ellos; una pérdida constante de prestixu nel ordre internacional y, más importante, de vides norteamericanes y votos nel planu nacional.

Sobro Afganistán dixóse yá casi too. En breve, una entrada non planificada e innecesaria de Bush Jr, una promesa de salida d'Obama que se traduxo en más tropes, un alcuerdu de salida mal negociáu de Trump y, a la fin, un escape a cualquier preciu de Biden. Pero les imaxes del aeropuertu de Kabul, que va dar pa noveles y películes, yá lo verán, nun torguen ver al observador atentu que los EEXX acaben de desemtamagase d'una mochila perpesada y con ella un dispendiu presupuestariu enorme. Biden pue agora dedicase al programa que lu llevó a la Presidencia.

La política internacional ye realista y ye fácil dase cuenta qu'anguaño los EE XX tienen más llibertá d'aición. Per otru llau convién nun escaecer que'l New Deal de Roosevelt, tres la crisis del 29, consistió nun programa d'infraestructures terrible que punxo la máquina industrial yanqui a too gas; daqué paecío a lo que llevó a cabu Eisenhower, tres el baxón posterior a la Guerra Mundial, cola so construcción de la red interestatal d'autopistes. Biden tien un problema semeyante, recuperar la maquinaría yanqui, ponela a funcionar a tou trapu pa facer frente a l'amenaza real, el desafíu chinu; eso ye lo que se nasconde tres el so programa eleutoral nel que la puesta al día de les infraestructures del país yera lo principal. Y pa eso necesita dinero, perres, parte de lo cual va venir del aforru afganu.

Cola recuperación económica de los EE XX va llegar también la so capacidá pa retrucar a China, qu'agora paez llevar ventaxa. Y convién nun escaecer tampocu que Kennedy entamó la so Presidencia chaplotiando na Bahía de Cochinos, en Cuba, y depués yá ven.

En Xixón a 15 díes vencíos de septiembre de 2021

Cartas

Número de cartas: 44966

Número de cartas en Marzo: 181

Tribunas

Número de tribunas: 2031

Número de tribunas en Marzo: 7

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador