La Nueva España » Cartas de los lectores » Capitalidá y Estatutu

Capitalidá y Estatutu

28 de Septiembre del 2021 - Raúl Suevos Barrero (Gijón)

A falta de polítiques tanxibles presentase la seronda, de la mano del presidente Barbón, como una sucesión de pequeñes píldores que deben dar carrete pa dir tirando unos cuantos meses; hasta que se dexen ver per equí los flecos de los fondos europeos, si ye que lleguen, o se produza dalguna noticia positiva, como la del aportar de los trenes primeros, en pruebes, a la variante de Payares, qu'Adif vien d'anunciar.

La semana cabera foi la de los contautos primeros coles formaciones presentes na Xunta, escluyida Vox por nun creer nel Estáu autonómico, Principáu dixit, anque'l partíu gobernante nun tenga embargu p'aliase con independentistes y filoetarres notros llugares d'España. Superada esta primera descarga, con matices, el presidente entraba nos medios de comunicación col asuntu de la capitalidá uvieína. Otru aspeutu estatutariu inatacable ya indiscutible, al paecer.

Diz el presidente qu'esa capitalidá, de factu dende va dellos sieglos, necesita ser ratificada nel estatutu nuevu y debe implicar el caltenimientu de les sees de los muérganos de poder, esto ye, Gobiernu, Xunta, Tribunal Superior, Rectoráu, Arzobispáu, etcétera. Ah, tamién la Comandancia nueva de la Guardia Civil se presupón ellí llantada. Vamos, lo que yá tenemos.

Uviéu lleva dellos sieglos acomodada na so capitalidá; d'ella viven, y tiene vivío, los miembros d'una clase funcionarial responsable d'esi ambiente tranquilu, calmu y como aformigáu que cola so esistencia dieron pie a la xeneración d'un comerciu provincianu que nos tiempos caberos, especialmente cola llegada de les tecnoloxíes nueves, malapenes llogra sobrevivir.

Podría pensase que tien lóxica la posición de Barbón, pero nesi casu vamos tener qu'entruganos qué foi del cuentu inacabable del área metropolitana, porque eso paez ser, un cuentu. Un área, la central, aquella inicial enantes de que'l Principáu, unilateralmente, y enantes de poner una piedra, l'ampliara a los conceyos de les ales d'Asturies. Un área que cobra vida propia tolos díes al traviés y pente medies de la “Y”, infraestructura vital de la rexón y a la que se debe, en gran parte, el que'l Principáu nun cayere más baxo de lo que yá ta. Una zona central d'una Asturies que'l 2020 perdió el 0,7% de la so, yá amenorgada, población.

El casu ye qu'al presidente preocúpa-y qu'Uviéu tenga la so declaración de capitalidá, y el so seguru de dormiyosa vida provinciana, pa poder siguir tirando nesi "equí me les den todes" por cuenta del restu de los asturianos, y de lo que bonamente caiga de Madrid, o de Bruseles. Un gran futuru.

Cartas

Número de cartas: 49013

Número de cartas en Diciembre: 136

Tribunas

Número de tribunas: 2176

Número de tribunas en Diciembre: 4

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador