La Nueva España » Cartas de los lectores » El calvariu hispanoamericanu

El calvariu hispanoamericanu

22 de Noviembre del 2021 - Raúl Suevos (Gijón)

La real academia ye arrogante coles acepciones de la pallabra calvariu; les más d'elles refierense al llugar de les cruces que recuerda'l Gólgota de Xesús, anque tamién tien una rellativa a un camín llenu de dificultaes. Vien esto a cuentu porque güei domingu desarrollase un procesu que recuerda a unes eleiciones na siempres guapa y candial Nicaragua; recuerda porque lo que güei se celebra ellí paeze bien pocu a unes eleiciones llibres; trátase, simplemente, de dar apariencia llegal per un periodu nuevu a los tiranos del país, a los Ceaucescu de Nicaragua, al matrimonio Ortega. Y de continuar nel calvariu.

Non mui lloñe, con oriella nel mesmu mar Caribe, tenemos a Venezuela, la que fuera'l paraísu prometíu de munchos mozos asturianos de la mio xeneración que p'allí emigraron y qu'anguaño, yá retiraos, posiblemente lloraríen d'alegría si algamaran un billete d'esa compañía Plus Ultra, tan mediática nestos meses caberos, pa tornar ente nós. La que fuera la Tierra prometida, un país colmáu de bayures naturales de tou tipu, atopase anguaño nuna situación d'aplanamientu similar a la que dexen les guerres, con la única diferencia de que los edificios siguen en pie. La emigración millonaria -de millones de persones- d'estos años caberos tien provocao un problema humanitariu descomanáu nos sos países vecinos pero, el poder ensin escrúpulos del chavismu y la falta de xunión de la oposición, nun dan pa pensar nun final próximu pa esti calvariu.

Tamién nel Caribe tenemos a la so islla bonita, a Cuba. Pronto 63 años de revolución, posiblemente la más llarga que conocieron los tiempos dende 1789 p'acá, y l'home nuevu que prometieran Fidel y el Ché yá se fizo vieyu ensin ver un futuru decente pal so país. L'estáu de guerra permanente, nun declarada pero sí reivindicada, col so vecín yanqui caltien al pueblu cubanu nuna constante situación non yá de probetería económica sinon nutritiva, faciéndo-yos caer, a munchos d'ellos, en práctiques sociales que notros llugares podríen paecer despreciables, ente les que'l xineterismu, pola necesaria participación del turismu, ye la más conocida.

En xunu caberu, la falta de subsistencies y llibertaes, desendolcó una serie de manifestaciones espontánees per tol país que foron contestaes con violencia brutal polos esbirros del poder y que llevaron a prisión a cientos de manifestantes. El réxime, garráu entoncenes por sorpresa, tien afinao los mecanismos de represión y pal próximu día 15, con una manifestación convocada y yá prohibida, espérase una gran confrontación.

Son tres exemplos, como tres cruces, del permanente calvariu que vive Hispanoamérica, hai más cruces, y mientes, los progresistes occidentales, especialmente los españoles, güeyen pa otru llau.

Cartas

Número de cartas: 49013

Número de cartas en Diciembre: 136

Tribunas

Número de tribunas: 2176

Número de tribunas en Diciembre: 4

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador