La Nueva España » Cartas de los lectores » Una brúxula estratéxica pa nun salir de casa

Una brúxula estratéxica pa nun salir de casa

4 de Diciembre del 2021 - Raúl Suevos (Gijón)

Fálase muncho estos díes de la Defensa Europea, y ello ye debío a una tribuna asoleyada pol señor Borrell, en poques pallabres ministru de Defensa y Asuntos Esteriores de la Xunión Europea, na que da cuenta del estáu del documentu políticu conocíu como Brúxula Estratéxica. Documentu llamáu a ser la cruz y señal de l'aición esterior europea nos años vinientes.

El documentu foi encargáu pol Conseyu Européu en 2020, demientres la presidencia alemana, y va ser estudiáu y mui probablemente aprobáu en 2022, mientres la presidencia francesa, esto ye, vien col padrinalgu de los dos xefecinos de la Xunión y, poro, nun debería tener problemes pa salir alantre.

Nél fálase d'asociaciones de seguridá, NNXX, OTAN, OSCE, etc; tamién de desarrollu de capacidaes, au s'acolumbra el desendolcu d'importantes fondos pa potenciar la industria ya investigación en defensa; de resiliencia, esto ye, y pa que mos entendamos, la capacidá de resistencia énte l'alversidá; y, finalmente, la xestión de crisis, o lo que ye lo mesmo, la intervención esterior, de la que la recién crisis d'Afganistán ye detonante de los munchos discutinios d'estos tiempos caberos.

Na tribuna del señor Borrell casi tol personal se quedó cola copla de la Fuercia d'intervención rápida de 5.000 combatientes que, supuestamente, taría a disposición de la Comisión pa poder intervenir en plazos abondo curtios como pa poder torgar el espectáculu vergoñosu al qu'asistimos en Kabul; en parte debío a la falta d'información previa aportada pol nuesu sociu y "protector" principal, los EE XX.

Nel aspeutu conceptual nada qu'oxetar a la "Brúxula", sobremanera si tenemos en cuenta que dende Xavier Solana p'acá, esceptuando a la zorra que los británicos metieron pa vixilar el gallineru, la baronesa Ashtom, tolos altos representantes desarrollen un conceutu estratéxicu nuevu. Borrell nun tenía por qué ser menos y el so "paper" tampocu tien por qué ser más.

En fuercies de reacción tenemos yá percorriu. Del acuerdu de Saint Malo ente Jacques Chirac y Tony Blair nel 98 salió una de 60.000 militares, nada menos ¿viéronla? Depués, en 2003, notru "papelín" del Conseyu crearonse los Battle Groups, de 1.500 combatientes y que, anque foron desarrollaos y puestos a disposición poles naciones, nunca hasta güei foron emplegados. Agora vien esta nueva fuercia de 5.000 elementos, más complexa y con más capacidaes y, témome, igual de rápida que les anteriores.

Mientres la XE nun se desarrolle a sí mesma en cuantu a capacidaes polítiques en rellación cola defensa nun va haber un res que facer. La decisión final d'emplegu, colos so tiempos y procedimientos, nel casu de nueso na Llei orgánica 5/2005 de Defensa Nacional, y ye de suponer que nel restu de les naciones europees sedrá similar, descansa nes propies naciones.

Si Josep Borrell quier tener una fuercia d'intervención real que seya emplegada col único requisitu del so aprobamientu pol Parllamentu Européu va tener que creala él mesmu, al mou y manera como se tien fecho en tiempos brevísimos cola Axencia de fronteres, Frontex, too lo demás, como esta brúxula, namái sirve pa nun salir de casa.

Cartas

Número de cartas: 49001

Número de cartas en Diciembre: 124

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador