La Nueva España » Cartas de los lectores » La olla podrida iberoamericana

La olla podrida iberoamericana

23 de Enero del 2022 - Raúl Suevos (Gijón)

Lo de podrida, que non podre, ye un resultáu de la evolución de la llingua, puesto que nel so entamu medieval en Castilla yera “poderida”, de poderosa, yá que naquel entós yeren mui pocos los que se podíen permitir “empoderar” el cocíu con unos añadíos del gochu aquel qu’anguaño punxo en cabecera de la campaña electoral el nuesu imprudente ministru de Consumu.

El pasu del tiempu fizo que la “e” desapaeciera, quedando la olla en podrida, pero igual de rica y nutritiva, con independencia del colesterol. Depués, les naves de la Corona llevaríen esa olla per toa Iberoamérica, dando nacencia a los estremaos pucheros y sancochos. Toos ellos deliciosos anque dengún algame los niveles de perfección del pote asturianu. Ye lo qu’hai.

La política iberoamericana ye un pocu como esa olla, o pote; siempres sometida al fueu esperando que los productos den como resultáu un platu estraordinariu, pero, desgraciadamente, por dalgún motivu qu’escapa a la mio comprensión, o quiciás non, de forma repetitiva’l resultáu ye decepcionante. Cuando nun se-yos quema por escesu de fueu, son los productos los que lleguen yá pasaos o, más frecuente, nun algamen, nin de lloñe, la calidá que prometíen enantes de llegar a la cocina. A la fin, más de lo mesmo.

Estos díes fálase de folada nueva de “progresismu” que llega al continente. La mesma esquierda que n’etapes anteriores, ente promeses de xusticia social, dexó una traza de mayor probitú y desesperación de la qu’atopó. En Chile un presidente mozu recién elexíu supón, metanes un procesu constitucional, una incógnita que la so autorreferencia marxista paez resolver dende l’aniciu. Brasil, tres el populismu de feria protagonizáu por Bolsonaro, va tener que decidir ente Lula o’l so encarcelador Moro, lo que nun paez una promesa de felicidá. Perú navega n’agues turbulentes baxo l’ala del sombreru del so presidente indixenista de raíz comunista. Pero ye nel triángulu caribeñu que formen Nicaragua, Venezuela y Cuba au s’algamen les mayores fondures de la desesperación humana; tres rexímenes que van más alló de la dictadura tradicional pa entrar de lleno nel vieyu conceutu de satrapía asiática nel que too-y vien dao al gobernante, y la so familia, tantu en derechos como en bayures, y nada algama a los súbditos, que se ven sometíos al xugu impuestu dende’l poder, del que namái cabe la fuxida, l’abandonu del país, pa llibrase de la opresión.

Les cifres de la emigración d’eses naciones son demoledores, y entá más desoladores si se tienen en cuenta los peligros infinitos que los protagonistes arrostren con tal d’abandonar el so terruñu. Too por una olla en llibertá.

Cartas

Número de cartas: 49013

Número de cartas en Diciembre: 136

Tribunas

Número de tribunas: 2176

Número de tribunas en Diciembre: 4

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador