De mayor quiero ser uier
Cantaba l'almirada Concha Velasco aquello de "Mamá quiero ser artista" na esitosa comedia musical del mesmu nome de metanes los ochenta. Un llibretu que daba cuenta de los esfuercios d'una moza provinciana pa trunfar nos escenarios de la capital. Daqué que, según rellataba la propia artista, asemeyábase en parte a lo que fuere la so trayeutoria vital y profesional dende los sos anicios na castellana Valladolid.
Concha Velasco cuenta cola almiración de delles xeneraciones d'españoles na so faceta profesional y, ensin dulda, tamién col respetu en cuantu a la so vivencia personal, pero güei, retirada de los escenarios, nun paez que se desenvuelva na bayura económica, tampocu na indixencia, ye probable que simplemente subsista con dignidá, anque si volviere la vista atrás quiciabes atopara soluciones vitales más rentables y menos ventureres.
En Cataluña una de las meyores carreres paez ser la d'uier, aquello qu'enantes, creo, nomábase bedel, anque dada la mio inoranza ye posible que la diferencia s'atope namái nel uniforme. Los primeros suelen portar atuendos profesionales que, n'ocasiones, como los del Congresu de diputaos nes sesiones de gala, ye fácil tomalos por altos oficiales de l'Armada. Los bedeles en cambiu, a lo menos nel mio vieyu Institutu Xovellanos, solíen llevar una simple bata, anque depués, según contaben, foron eliminaes por ser discriminatories y quedaron como esclusividá de les señores de la llimpieza.
Nel Parllamentu catalán, amás de portar uniforme, cobren un pastón, y anque intenté ver si llevar el vasu d'augua al orador de turnu requier una téunica más ellaborada que la de Faustino, el que m'escancia la sidra toles tardes na sidrería del mio barriu, nun algamo a columbrar esos matices, que debe habelos puesto que si non nun puedo decatame como se llega a cobrar 4.000 euros. 4.000 eurazos, ¡oiga!
Y ye que, como les families polítiques independentistes tán engarriaes, amás de ponese direutamente a parir ente elles, entamen a apaecer informaciones, enantes sellaes pola "omertá" d'esa mafia, como la rellativa a la situación que permite a dellos funcionarios colar pa casa cobrando'l sueldu íntegru los cinco años caberos. Ye ehí au se columbren esos "humildosos" 4.000 euros y hasta los 10.000 de los cargos más altos. Como l'asuntu blindóse pente medies una llei, los que lo cobren nun van dexar de facelo, namái cabe corta-ylo a los aspirantes que, nun produciendo vacante los yá díos, cubren el trabayu qu'a estos correspondía. Tarán contentos.
Nun sé si Concha prefiriere ser uier pero tengo qu'entruga-y al mio primu, prexubiláu nel so momentu de la mina, qué ye lo qu'opina.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo

