La Nueva España » Cartas de los lectores » Ucrania, ¿farol o cataclismu mayor?

Ucrania, ¿farol o cataclismu mayor?

16 de Febrero del 2022 - Raúl Suevos (Gijón)

Tres la cayida de Napoleón Bonaparte asistióse, pa torgar males mayores n'Europa y baxo la inspiración del príncipe de Metternich, lo que se dio en llamar el sistema de "equilibriu de poderes", que funcionó abondo bien hasta que les lloríes de Napoleón III lo echaron a perder, lo que-y costaría'l tronu y l'Alsacia. Depués sedría'l príncipe Bismarck l'encargáu de caltener un sistema d'equilibrios nuevu que sostevo más o menos en paz a les potencies, ente les que los EEXX entá nun pintaben un res.

Sedría'l crecimientu imparable de l'Alemania unificada por Bismarck, yá entós desapaecíu, y la direición desgraciada del Kaiser Guillermo II, lo que, cola ayuda de un sistema de pautos y alianzas nuevu y terríu n'escesu, daría llugar a la tarrecible Gran Guerra. Tres ella los Pautos de Versalles pondríen la seme de la Segunda Guerra Mundial, que diba aportar a un sistema bipolar amortiguáu por unas NNXX namái un pocu más conducente que la Sociedá de Naciones del presidente Wilson. Anguaño otra vegada l'equilibrio paez tar pasando por malos momentos.

La desapaición de la URSS faría pensar a dalgunos que'l "fin de la historia" llegara, escaeciendo que too ye pasaxero y que Deng Xiaoping yá entamara a construyir el imperiu chinu nuevu. Güei too ye más inestable y la Rusia de Putín bracia pa nun perder el so estatus de gran potencia, anque seya a costa de convertise nel guae malu del barriu. Güei toca-y a Ucrania sofrir los emburriones d'esti grandoxón.

Moscú, dende enantes de la llegada de los Romanov al tronu de los zares, tien guetao y caltenío dos estratexes nidies: Una doble zona colchón, nel llonxanu este y n'Europa central; y la salida al mar, pel Bálticu y pel Mar Negru; llueu tamién pela ruta ártica gracies al Cambéu climáticu. Anguaño, col avance de la OTAN haza l'este, y enantes cola pérdida de la Sebastopol del príncipe Potemkin, vese amenaciada, y trata de reaccionar.

Ucrania fo una sorpresa pa Putin. La revuelta popular de 2013 provocó un cataclismu políticu nel país y el so allonamientu de la órbita rusa; ehí, en parte, atópase la razón de la so "reocupación" de Crimea y los orquestaos llevantamientos independentistes nes rexones del Dombás. Güei'l mundu, incluyendo una inoperante Xunión Europea, ta pendiente de los 100.000 soldaos esplegaos al otru llau de la frontiera ucraniana colos que'l presidente rusu pretende imponer un ultimátum, como aquellos d'enantes de la Primera Guerra Mundial, y entrugase qué va a pasar.

Occidente, o lo que ye lo mesmo, los EEXX, no puede ceder al chantaxe rusu de calter hitlerianu, y per otru llau, depués d'un envite tan fuerte, dalgo tien que facer Putin. Los movimientos na Duma rusa pa reconocer el Dombás como estáu independiente paecen indicar per ónde van dir los tiros, puesto que'l combate, magar lo impresionante del espliegue rusu, nun aseguren l'ésitu, pues los ucranianos nun son los mesmos de va ocho años, nin en medios militares, con grandes inversiones últimamente, nin tampocu n'adiestramientu de los sos homes y unidaes, que cuenten cola moral que da defender la patria, non como los conscriptos rusos, enviaos a morrer por una causa que nun ye la de so.

La crisis de los misiles en Cuba saldóse cola retirada de los Xúpiter norteamericanos de Turquía; anguaño, a lo que se ve, nun hai pieces disponibles pa transaccionar pero la selmana de marxen que Blinken y Lavrov se tienen dao podría servir pa alcontrar dalgo. ¿Un reconocimientu de la nueva situación de Crimea quiciabes? Nunca se sabe nesto de la diplomacia.

Cartas

Número de cartas: 49025

Número de cartas en Diciembre: 149

Tribunas

Número de tribunas: 2176

Número de tribunas en Diciembre: 4

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador