La Nueva España » Cartas de los lectores » Arrebol y protetes nel Muro

Arrebol y protetes nel Muro

28 de Junio del 2022 - Raúl Suevos (Gijón)

Esta mañana dominical, como casi siempres que tengo visita de dalgún amigu d’allende’l Negrón, fui a presumir del Muru de San Lorenzo, la meyor tarxeta de presentación pa cualquier ciudá y arguyu de tolos playos. Y como n’anteriores ocasiones, llegando a la maraviosa espresión d’urbanismu Art decó que ye la Escalerona, surdió la entruga embarazosa: ¿Qué bandiera ye esa? Siguida de forma inmediata de la non menos ruborizante ¿Y ú ta la d’España?

Siempres intento una vía d’escape sofitándome nel mástil del Club de Regates, una institución privada, nun lo escaecer, y a vegaes pruebo a escapame del asuntu ponderando’l so allugamientu maraviosu, qu’aínda lluz más cuando’l nordestín les fai flamexar como esta mañana. Pero nun siempres cuela y güei’l mio amigu fízome notar que les dos pilastres que dan entrada a les escaleres sedríen un llugar perfectu pa dos talos mástiles au pudieran ondexar les bandieres d’Asturies y Xixón, en llugar subordináu a la d’España, como marca’l protocolu vesilolóxicu, con lo que, amás, cualquier visitante deduciría inmediatamente qu’esa bandiera blanca con bordes coloraos, na que rescampla Don Pelayu espada en ristre, ye la bandiera de Xixón. Una pena.

Nel muelle, dominiu de l’autoridá portuaria y de la Comandancia de Marina, ondexen les tres espléndidamente, con preeminencia pa la d’España per allugamientu y dimensiones, lo que ye natural, adecuao y reglamentao nel protocolu del Estáu; dalgo, eso de la normativa y los reglamentos, que los nuesos ediles anguaño, cola so alcaldesa al frente, que ye mui mandona, según dicen munchos de los sos administraos, o con tendencies dictatoriales, pa cualquier politólogu recién licenciáu, nun paecen tener mui en cuenta a la hora de conducir los asuntos de la villa de Xovellanos.

Ye quiciabes polo anterior que, rebasáu’l Náuticu, una grita proveniente de la cai Cabrales sorprendiónos, y nun se trataba d’una balasma, nin reña, sinon d’una manifestación perfectamente empobinada pola Policía Municipal na qu’unes 250 persones glayaben un nidiu “Alcaldesa dimisión”, que supongo basáu nes sos actuaciones unilaterales y alloñaes del consenso n’asuntos como la prohibición de los toros en Xixón, que la so trescendencia pon n’evidencia la visita de l’alcaldesa santanderina pa invitanos a la feria de la so ciudá; el desastre xudicial en que se tien convertío l’asuntu del Cascayu, nel que s’aprecien táctiques mafioses pa enzancar a la agrupación vecinal tres les protestes; o la más recien imposición de la pegatina ambiental pa circular per Xixón. Tres amueses d’un ordeno y mando continuu que recuerda a otros tiempos. Ye lo qu’hai.

Cartas

Número de cartas: 45106

Número de cartas en Abril: 122

Tribunas

Número de tribunas: 2036

Número de tribunas en Abril: 5

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador