La Nueva España » Cartas de los lectores » Parolaes na oriella dErmua

Parolaes na oriella dErmua

14 de Julio del 2022 - Raúl Suevos (Gijón)

Domingu gloriosu en Xixón con sol espléndiu y un nordestín que nin siquier trae fresco. Día pa enllenar l’arenal de San Lorenzo y paseyar la so oriella como bandaes de flamencos mientes la pleamar mos va arrequexando escontra’l Muru, con amnistía final concedía pola marea de lluna nueva. Ye lo qu’hai y lo que toca, a vecinos y foriatos.

Ye día de negres alcordances yá que güei se cumplen los 25 años del desalmáu asesinatu de Miguel Ángel Blanco a manes de los valientes gudaris vascos. Ye poro que’l Gobiernu tien llevao al Rei a dignificar un actu recordatoriu que tien servío, más qu’otra cosa, pa poner n’evidencia les contradicciones de la política anguaño, o meyor, destos años caberos.

La hermana del sacrificáu y l’alcalde d’entós, artífiz principal daquel movimientu de les “manes blanques”, tiene aportao la so voz a les principales cabeceres radiofóniques esta mañana de branu gociosu; supongo que tamién lo tendrán fecho nes televisiones, too ello, xunto colos espacios dedicaos estos díes caberos a recordar aquel asesinatu espantible, definitoriu de la catadura moral d’esa banda d’asesinos y de los que dende’l silenciu o l’aplausu los sofitaben entós y aínda anguaño los auríen, facíen pensar que Miguel Ángel Blanco sedría’l tema de la parolada del día, el trendic topic que-y dicen los modernos. Pero nun me paez que seya asina.

Quiciabes ye que yá son munchos años, o ye probable que namái los que mos vimos afectaos directa o indirectamente pol fenómenu terrorista temos entá pendientes d’aquello, nes sos facetes estremaes, la territorial, la social, la política, la carcelaria... les víctimes, pero’l casu ye que, tres esfrutar del bañu cantábricu vivificador, empleguéme fonderamente nel paseyu cotidianu de la orilla playera, u ye poco menos qu’imposible, especialmente en díes multitudinarios como’l de güei, nun oyer les parolaes ayenes. Y Ermua nun esistía.

La gastronomía ye lo que más preocupa, con dedicación especial a la proteína animal en forma de chuletón, y ausencia llamativa del cachopu, seguramente más apreciao allende’l Negrón qu’equí mesmo, y tamién con dalguna preocupación pol preciu del bonitu en xeneral y de la ventresca en particular. El peligru de los rayos solares tamién ye tema de conversación, y más l’Uviéu que non el Sporting. ¿Sedrá que’l domingu mos invaden los carbayones? Milenta asuntos más, triviales, pero nada d’Ermua, nin d’Ucrania.

Les naciones renuevense ca día, colos neños que nacen y los mayores que se van, y el tiempu, que dicen que tolo cura, fai que les preocupaciones populares corran per siendes que nun son siempre les que políticos y prensa quieren señalanos, y ello nun sé si ye bono, o malo, pero ye la realidá.

Cartas

Número de cartas: 49026

Número de cartas en Diciembre: 150

Tribunas

Número de tribunas: 2177

Número de tribunas en Diciembre: 5

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador