La Nueva España » Cartas de los lectores » La espada de José Tomás

La espada de José Tomás

11 de Agosto del 2022 - Raúl Suevos (Gijón)

Trunfó esti domingu caberu'l gran diestru n'Alicante, cuatro oreyes, faciendo gala como siempres del so sentir tráxicu del toréu, el so estatuariu dinamismu escontra la fuercia animal, y la so lexendaria entrega, quiciabes por edá y lesiones nuna de les sos tardes caberes d'apoteosis. Y en too ello nun ye la espada l'elementu que lu lleva a la gloria; non más que'l conxuntu del so toréu incomparable. Ye lo qu'hai.

A min, aficionáu humildosu d'una plaza de vieya afición a la que les decisiones polítiques dexaron güérfana de la so tradición taurina, vienme, por embargu, a la memoria, la figura d'otru tocayu estraordinariu, un asturianu inigualable, José Tomás Bovés, caudillu -lo de líder paezme una mariconada- de los llaneros venezuelanos mientres les guerres d'Emancipación, mal llamaes d'Independencia, y que-y dio pal pelo a Bolívar al frente de los sos xinetes hasta que, engarriando en primer llínea, cayó en combate. Dempués, faltos de la so dirección, se pasaríen a les files de los insurxentes, camudando con ello'l cursu de la guerra. Gran figura la de José Tomás.

Los llaneros nun usaben la espada, nin siquier el sable de caballería; lo de so yera la lanza, y tampocu ye probable que Simón Bolívar, aportáu a la corte madrilana como xoven oficial de la milicia caraqueña y suxetu del menospreciu que na capital-y dieron siempres a los aldeanos, fuera mui duechu nel so usu, anque'l tiempu pasáu en Madrid fo abondo pa enxendrar una rensía haza lo español que lu llevaría a traicionar al so comandante, el "precursor", Francisco Miranda; y a declarar dempués "la guerra a muerte" al español. A la fin, tres dexar tres de so un rastru de repúbliques dividíes, enfrentaes y endeudaes casi pa siempres, sedría un español quien-y diera abellugu pa morrer con una mínima dignidá.

Ayeri en Bogotá entamaba la so presidencia Gustavo Petro, un vieyu terrorista del M-19 qu'aporta a la máxima maxistratura colombiana, como notros países del hemisferiu n'ocasiones anteriores, cargáu de mensaxes d'esperanza, de fechu los que lu ficieron ganar les eleiciones, pero que nun cuenten con eficacia asegurada. Veremos.

Na ceremonia, con presencia del rei d'España, tevo'l señor Petro la ocurrencia de trayer la espada de Bolívar, énte que la so entrada tolos mandatarios presentes se levantaron, quitando'l rei Felipe, al cabu de las esixencias del protocolu pero con una ideya nidia d'au tán les llendes, que permaneció sentáu. Y yo agradezo-ylo.

Bolívar tien cais y estatues en munches ciudaes d'España, quiciabes demasiaes.

Cartas

Número de cartas: 49025

Número de cartas en Diciembre: 149

Tribunas

Número de tribunas: 2176

Número de tribunas en Diciembre: 4

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador