La Nueva España » Cartas de los lectores » Ventresca nel merenderu

Ventresca nel merenderu

18 de Agosto del 2022 - Raúl Suevos (Gijón)

El merenderu ye una vieya tradición asturiana de la que van quedando ca vegada menos exemplares, especialmente na so versión urbana. Recuerdo con ciñu en Xixón el qu'esistía nel altu de Santa Olaya, ente'l barriu de la Calzada y el Natahoyo, al que diba colos mio pás; tamién cuando llevaba a los mio fios al que s'allugaba xunto al riu Piles no qu'anguaño ye la gran rotonda que reparte'l tráficu nesa zona, el Puentín. Pero anguaño fai falta coche pa dir a un merenderu, con una esceición.

A la entrada de La Guía, camín de Somió, entá aguanta una vieya casa de comíes, Casa Arturo, col so gran merenderu de meses y bancos de cementu na so parte posterior. Quiero pensar que caltien el vezu secular de permitir l'accesu con comida y la obligatoriedá de comprar les bébores, anque nun creyo qu'anguaño la xente faiga muncho usu de lo primero. La so carta cenciella y tradicional caltien el tastu y el atractivu que siempres tuvieron estos establecimientos.

Nós acudimos al reclamu d'una receta poco conocida, la ventresca al fornu; y na fase d'aproximación, mientres el paséu pola zona del Bibio, la mio tiesta díbase caleciendo cola cantinela del mio fiu lleéndome les males apreciaciones que tenía nesi inventu malignu que se llama Trip Advisor. Según él díbamos a una encerrona total, anque la ventresca yá taba reservada vía teléfonica y yo nun taba dispuestu a arrenunciar.

Una vegada ellí, comprobamos que la Casa cuenta con varios ambientes, la entrada tipu chigre, au tamién se puede comer, más allá un comedor modernu y zarráu, al que sigue, yá nel esterior, una zona de terraces cubiertes con mobiliariu modernu, y, finalmente, un merenderu amplísimu con meses de cementu y hasta zona de tobogán pa que xuegue la reciella. Una delicia de merenderu.

El pedíu y serviciu ye como siempres, a cargu del cliente na barra, onde hai que facer cola, como siempres, reitero, u ye posible que s'atope l'orixe de les males calificaciones d'algunos, pocu avezaos a esti tipu de costumes antigües; y depués de esa espera llega'l momentu de los camareros de la barra, atareadísimos y magar ello atentísimos, hasta'l puntu d'aconseyanos recortar el pedíu teniendo en cuenta'l númberu de comensales y el tamañu de los platos. Tamién mos marquen tiempos pa tornar dende la mesa a recoyer nel momentu afayadizu la buscada ventresca.

Dempués, pa baxar la cena, un paséu agradable, Piles abaxo, col Molinón y la Feria faciendo de xendarmes, conduznos al Muru, que mos recibe con una borrina densa y típica del branu que me río yo de les londinenses. Ye lo qu'hai.

Cartas

Número de cartas: 49026

Número de cartas en Diciembre: 149

Tribunas

Número de tribunas: 2176

Número de tribunas en Diciembre: 4

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador