La Nueva España » Cartas de los lectores » Terapia na sidrería

Terapia na sidrería

11 de Septiembre del 2022 - Raúl Suevos (Gijón)

Anda Asturies pendiente de la declaración de la cultura sidrera como patrimoniu inmaterial de la humanidá, con esmolimientu pa dalgunos énte l'anunciáu retrasu d'un añu na evaluación de la mesma pol númberu eleváu de peticiones aportaes al l'organismu. Quién sabe per ú va salir el sol nesti asuntu que, sicasí, yá vieno acompañáu d'una dosis importante de publicidá gratuita.

Al redol d'esti asuntu, el de la sidra y el so reconocimientu mundial, paez notase delles reacciones que, en dalgunos casos, nun paecen contar col laude rexonal, como los intentos carbayones por declarase capital -tamién- de la sidra, dalgo que levanta angüeñes en Nava y Villaviciosa, pero que nun tien por qué ser apreciada en dala parte del Principáu, au, con mayor o menor razón, toos mos sentimos capital de la sidra. Sicasí, dáme a min, l'asuntu paez centrase esclusivamente nel doráu y apreciáu líquidu, y hai otros aspeutos non menos importantes, creo.

La mañana del domingu, espléndida en Xixón, daba pa un paséu y bañu en San Lorenzo, ya invitaba, darréu, a tomar una botella de sidra nuna conocida y asentada sidrería xunto al Muru, mui cerca d'aquella cai que viera autoinmolase va más de mediu sieglu al "fíu de la Perala", con gran conmoción de la entóncenes sele villa de Xovellanos.

Na hora del vermú acomódense na so llarga barra unos cuantos parroquianos. Nun estremu un atentu camareru atiende la historia del usuariu sobro les dificultaes que supón la crianza de fíos adolescentes, especialmente cuando son alquiríos nun segundu matrimoniu, como yera'l so casu. A manzorga, l'otru camareru remacha-y al so interlocutor un "ye lo qu'hai, tienes qu'entendelo" que suena a diván de siquiatra. Más al fondu, varios veceros discuten acaloraos sobro'l xuegu del Sporting, magar haber ganao fuera de casa, hasta que l'anterior camareru aprovecha l'himnu d'España que suena na televisión pa esixir silenciu, y a mou de llarga cambiada, piellar el discutiniu enantes de que pueda llegar a mayores. Too ello mientes escancia sidra maxistralmente a los diferentes clientes.

Son toos varones los que s'acomoden a esta hora nesta barra enllena de vida, quiciabes les respectives tean preparando la comida, o na sablera, pero en munchos casos avezen a frecuentar la sidrería no horariu de tarde con elles dando otru ambiente al local, no qu'agora llaman socializar y enantes alternar. Tamos énte un fenómenu que, cola sidra de sofitu fondamental, va muncho más allá seguramente de lo que la Unesco va llegar a talantar.

Cartas

Número de cartas: 49009

Número de cartas en Diciembre: 132

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador