La comunicación pública nueva
Nun me consta qu'anguaño en Marentes esista dalu abonáu a dalu periódicu. En toa Ibias malapenes queden persones. El Suroccidente asturianu ye una de les zones más despoblaes d'Asturies y, posiblemente, de toa España. Tampocu ye probable que los qu'ellí resisten, vieyos na so mayoría, visiten les páxines de la prensa dixital pos la conexión d'internet ye pésima, y convierte'l so usu nun pequeño supliciu nun aptu pa ciertes edaes.
Nos tiempos de José de Peña entá había un surtíu ampliu de prensa n'España. La mayoría pertenecía a lo que se conocía como Prensa del Movimientu, a la que se suponía una subordinación nidia a les directrices del poder. Pero tamién esistía una cierta porción de prensa llibre, a la que podía distinguise poles sanciones frecuentes que sufríen periodistas, direutores y editores; llegando a la supresión física del mediu, como nel casu de la voladura del diariu "Madrid".
Yeren otros tiempos, ensin dulda. Anguaño too tien camudao. Y basta con güeyar al gran referente mundial de la prensa, los Estaos Xuníos, au toles tendencies, tantu ideolóxiques como económiques, marquen el pasu del restu del mundiu. Ellí yá fai dellos años que la prensa escrita ta arrequexada. Cola llegada del dixital zarraron munches cabeceres, y les que resistieron ficiéronlo colos nomaos Muros de pagu digital. Yera una forma d'atrincherase tratando d'evitar la defunción por falta d'ingresos.
Equí pasó daqué de paecío. Espaecieron los llectores de papel -la máxima tirada anguaño nun algama a 60.000 exemplares- y, tres el pasu al dixital, los suscriptores nun daben pa caltener la empresa, de mou que, nuna fase primer, retayáronse les plantilles y todo se fió a los ingresos por publicidad, aunque ahí había un precio oculto a pagar.
Después llegó el estado, aunque sería más ajustado decir el Gobierno, como mayor contratante de publicidad para la prensa en general; aunque como no bastaba, aparecieron las ayudas directas, y hoy podría afirmarse que sin la corriente vital que llega desde el poder no existiría prensa en España. Pero ya se sabe, no se debe morder la mano que te da de comer.
Las últimas noticias que llegan de los EE UU, después de una penúltima fase na que los magnates, como Jeff Bezos, entamaron a mercar medios, dícenmos que siguen los despidos de periodistes y pieslles de medios. La publicidá, el fluyíu vital actual, marchó pa Google, Facebook y los demás, dexando a la prensa ca vegada más arrequexada y lliberando'l campu de la comunicación pa les nomaes redes, güei de consumu masivu. Ye lo qu'hai.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo

