Italia nostra

23 de Enero del 2023 - Raúl Suevos (Gijón)

Demientres los primer díes de la nuesa vida familiar en Florencia, ne la seronda del 96, más allá de les pequeñes sorpreses que l'adautación a una cultura nueva te da ca día, y que n'Italia son más de les que los españoles piensen, pa nós yera especialmente sorprendente l'apartu de sirenes, helicópteros, furgones, motoristes, etcétera, que dos vegaes al día pasaba delantre de la nuesa terraza nel Lungarnu del Tempiu.

Yera la caravana que tolos díes llevaba a Totó Riina, el capo de la Cosa Nostra siciliana, al macroxuiciu que se desarrollaba na vieya cárcel florentina, convertía en fortaleza inatacable pa la ocasión, pol atentáu terrorista lleváu a cabu unos años enantes escontra la Galería de los Uffizi, con una furgoneta cargada con 280 kilos d'explosivos y que costara la vida de cinco desaventuraos, ente ellos dos neños.

Riina, el monarca mafiosu entoncenes nel tronu, tuviera "latitante", en busca y captura, mientres 23 años, hasta que los Carabinieri echaron-y el guante. A él asocediólu Roberto Provenzano, latítante mientres 40 años y cazáu tamién po los homes del Beneméritu Corpu. Dambos morrieron tres los barrotes.

El so sucesor, y como ellos responsable de los más sangrientos atentaos de la mafia siciliana, Mateo Messina Denaro, taba en fuga y condergáu a la perpetua dende diben 23 años. Munchu tiempu, demasiao, y ayeri acabóse la so historia.

Ayeri pela tarde, yá en plena escuridá invernal, aterrizamos en Milán en visita familiar, y, de camín a casa, paramos p'avituallamientu nun conocíu centru comercial; un chianti, unes birres, unos tacos de parmixanu, unos taralli picantes y los imprescindibles tomates y mozarella afumicatta. Un plan perfeutu pa una cena ensin teyera y de ellaboración rápida, anque yá na cola de la caxa pudimos comprobar que yera una xornada diversable; morriera la Lollobrigida. La Lollo, pronúnciese Lol-lo.

Yá nel confort de la vivienda comprobamos que la noticia, mui perriba de la desapaición de Gina de muerte natural a los 95 años, yera Messina, atrapáu polos Carabinieri cuando esperaba la so sesión de quimioterapia tres intervención quirúrxica con una identidá falsa. Recordamos, de la mano del telegiornale, qu'él tuviera detrás del asesinatu del xeneral Carlo Alberto de la Chiesa, creador del ROS, el Riparto Operativo Speciale homólogu de la nuesa UCO y responsable del so apresamientu; tamién del estrangulamientu y posterior disolución n'ácidu del neñu/fíu del arrepentíu Di Mateo, pero, sobremanera, foi elementu decisorio del asesinatu con bomba de los maxistraos Falcone y Borsellino. Va morrer na cárcel, como Riina, como Provenzano, y munchos, anque la mafia nun tea derrotada, vanse alegrar.

La cena resultó estraordinariamente sabrosa y prestosa. Hasta mos tomamos una grappa barricatta p'acabar, y a la salú de los Carabinieri.

Cartas

Número de cartas: 44964

Número de cartas en Marzo: 179

Tribunas

Número de tribunas: 2031

Número de tribunas en Marzo: 7

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador