La Nueva España » Cartas de los lectores » La batalla del Dos de Mayu

La batalla del Dos de Mayu

6 de Mayo del 2023 - Raúl Suevos (Gijón)

Dicen que l'ambiente en Madrid taba cargáu dende dellos díes, como agora, pero fo l'apareyamientu d'una carroza a les puertes del palaciu real lo que desató les alarmes na población que, de forma espontánea, amotinóse pa torgar el "secuestru" del infante, miembru caberu de la familia real, toa ella yá en poder de Napoleón en Bayona.

L'españíu popular, amás d'imprevisible, fo contaxosu, y de secute la ciudá taba convertía nun zafarranchu de combate, col exércitu armando a la población nel cuartel de Monteleón, nel anguaño barriu de Malasaña, y del qu'entá se conserva una puerta. Ellí, Daoíz y Velarde, capitanes d'artillería, diben encabezar la llucha, na que tamién participa una Manuela Malasaña dende entós emblema madrilanu de la casta de les sos fémines. Dambos capitanes diben cayer nel fragor del combate, y, xunto a ellos, un mozu teniente Ruiz, del arma d'Infantería, diba significase con igual valor, anque'l destín quiso que, malferíu, algamara a salir de la capital pa morrir tiempu depués, perdiendo asina la gloria que da la muerte en combate, si bien la estatua de la plaza del Rey fai-y honor pa siempres, y na mio etapa del reximientu Valladolid 65 venerábamos una urna pequeñina de madera llabrada, con costaos y techu de cristal au, suponíase, taben parte de los güesos venerables del heroicu teniente. Espero que les reorganizaciones sucesives del Exércitu nun los tengan estraviao.

Depués d'aquelles xornaes memorables, que Goya fizo inmortales colos sos pinceles, fo l'alcalde de Móstoles, cola so proclama, el qu'impulsó'l levantamientu xeneral, dando pie a la Guerra d'Independencia, que n'Asturies provocaría pal 25 del mesmu mes la criación de la Xunta Suprema y soberana del Principáu d'Asturies, primera ente les de la nación y, suponse, seme del "Gobernín" de 1937.

Güei, casi como entós, anque de forma incruenta, comentase la batalla qu'ayeri tevo llugar en Madrid, na que los políticos, toos, pretendieron secuestranos el festeyu, patrimoniu, como l'Infante, de tolos españoles; y ye que la realidá diznos que tamos en plena refriega electoral, y toa batalla ye bona si contribuye a ganar la guerra, más n'avientu que'n mayu. Ye lo qu'hai.

Aquí n'Asturies, como entós, anque casi cola mesma dificultá pa los viaxes a la capital, vamos esperar hasta esi 25 de mayu pa la nuesa particular engarriada, que l'habrá, pos llevamos yá dellos años nos que la progresía, seya lo qu'eso seya, pretende camudar el día d'Asturies, de la Santina, por esi más laicu y, pa ellos, más apropiáu.

Cartas

Número de cartas: 49009

Número de cartas en Diciembre: 132

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador