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Arte contemporaneu en Milán

20 de Mayo del 2023 - Raúl Suevos (Gijón)

La puxanza de l’aviación, y más concretamente de los conocíos como vuelos baratos, qu’a fin nun lo son tanto, fai que la temporada turística dure doce meses, a lo menos naquellas places con abondo tirón, como ye’l casu de Milán, la vieya Mediolanun de los longobardos, y capital mundial del diseñu dende va yá dellos años.

En Milán, nun día normal, casi too xira al rodiu’l Duomu, la magnífica catedral gótica de la ciudá. Siempres hai coles pa entrar nella o subir a los sos teyaos, y la plaza, dominada pola aguerría figura de Víctor Manuel de Saboya, xinete nel so broncinéu caballu, ta casi siempres atestada de personal.

N’un de los llaterales ábrense les rellumantes galeríes, bautizaes a gloria del rexu xinete, y que, n’ocasiones, de tan concurríes, conviertense en tarrén granible pa carteristes. Ye lo qu’hai.

Al fondu, el pasacalles ábrese a la plaza de la Scala, el pernomáu teatru de la ópera de Milán, de que la so fachada esiste copia idéntica nel gobiernu militar de Barcelona. Tres la plaza, doblando la esquina del teatru y siguiendo la vía de Giuseppe Verdi, los grupos de turistes afánense en dirección de la pinacoteca de Brera, un de los oxetivos señalaos en toles guíes turístiques, pasando ensin malapenes detenese énte les atrayentes y prohibitives tiendes de tou tipu que s’allinien a lo llargo de les aceres.

Na plaza’l Duomu, por embargu, aínda queden elementos d’interés, como’l Palazzo Reale, au abrieron, con munchísima publicidá que tien xenerao la correspondiente espectación, una amuesa de les instalaciones, desafíos, performances, den-y el nome que quieran, que l’arxentín Leandro Erlich tien dio montando dende va dellos años en estremaes partes del mundu.

¿De qué se trata? Pues de xugar colo aparente, y va de sí lo de xugar yá que na mayoría de los casos son los xuegos d’espeyos los que mos lleven a ver lo que nun ye, o a atalantar lo inesistente. Buecos d’ascensor infinitos, patios de vecinos que namái son paredes, ventanilles d’avión imaxinaries, peluqueríes o probadores infinitos, y quiciabes el más provocador, yá nel esterior, la fachada d’un edificiu sofitada nel suelu que mos permite maxinar que desafiamos la gravedá. Too parecencia.

Reconociendo’l valir del maxín del provocador autor, dalgo qu’atiesta’l pagu nun menor de la entrada, debo dicir que nun fue descomanada la impresión que me xeneró; quiciabes somera o llixera-y cuadre más como calificativu. Y ello vien del usu que los magos modernos faen del xuegu d’espeyos pa les sos “fazañes”, como bien esplica de xemes en cuando’l magu “residente” del programa’l Hormigueru.

Erlich, con la proverbial capacidá que los arxentinos tienen pa l’autopromoción, algama a atrayer allá per onde pasa l’atención de los medios, lo que, en ciertu mou, conviertelu nun magu del arte modernu, o lo que a vegaes ye lo mesmo, nun vendedor de fumu.

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