La fuercia del mantra
Diz la RAE qu'un mantra, conceutu del hinduismu y del budismu, ye una pallabra o frase que se recita y repite demientres el cultu pa invocar a la divinidá, dalgo que yera abondo común nes casi de nueso nun va munchos años, gracies a los acólitos d'una secta qu'a toos sorprendía col so cánticu del Hare Krishna, y qu'anguaño, polo que creo, tien desapaecío. Nel nuesu catolicismu, heriedáu del xudaísmu, tenemos la lletanía, tamién pa invocar, a Xesús, la Virxen o lo que correspuenda, y que tien al Kirie Eleyson como la más conocía, anque güei, témome, son pocos los que la usen.
En política, nun sé si de la mano del conceutu relixosu o de la inventiva de dalgún spin doctor norteamericanu -d'ellí vienen siempres les innovaciones en mercadotecnia política- suelse utilizar el lema, especialmente pa les campañes, anque tengo les mio duldes si eso funciona pos nun algamo a recordar dengún de los usaos a lo cabero, nin siquier los de les recientes municipales, enterraes de sopito pol doctor Sánchez.
Son más afortunaes les frases o pallabres con ánimu de felpa, como aquel "váyase, señor González" que-y fizo la metá del trabayu al opositor Aznar y que l'autor-y solmenaba como pieslle d'intervención ca vegada que garraba'l micru nel Congresu. Otres, estudiaes o espontánees, tienen menos perecorríu, anque faen efeutu demientres dalgún tiempu, sobremanera si cuenten col favor de los medios de comunicación pa la so espansión.
Estos tiempos caberos podemos güeyar dos intentos por parte de los nuesos partíos principales. El Gobiernu y el partíu que lu sofita anden desataos cola letanía de "la fola reaccionaria", a la qu'añaden el mantra del fascismu, y agora tamién paez querer agregar lo de "drecha estrema y estrema drecha", ideariu fonderu de quien lu preside. Un pocu dispersu me paez l'asuntu, pero ye lo qu'hai.
Nel llau opositor tengo pa min que tuvieron más finos, nun sé si ellos solinos o con ayuda de dalgún mentor. Too lo llenden o centren nel "sanchismu" como demonio a unviar a lo más fonderu del infiernu. Un mantra col que ciñen y personalicen al so alversariu, tresmitiendo al votante contrariu la necesidá de preservar al partíu a cuenta de deshacese de quien anguaño lu lidera, y que, según ellos, conduzlu, xunto col país, al desastre más absolutu.
Ye un mantra, lletanía, o dardu verbal que me paez que pue da-yos munchos beneficios, pos amás de fidelizar a los propios, dalgo siempres fundamental, pue llevar la dulda a les papeletes de dellos votantes del centru-esquierda, a los que, ensin dubia, va ayudar la fecha de la votación.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo

