Ciao, Silvio

25 de Junio del 2023 - Raúl Suevos (Gijón)

N'España siempres se lu vio cola deformación que da la distancia, especialmente tocantes los asuntos italianos, a los que, por dalguna razón incomprensible seguramente rellacionada cola nuesa historia común, vemos siempres con un ciertu desdeñu, inclusive superioridá moral. Y ye que la inorancia da pa creese les ficciones más increyibles, si non que-y lo digan al entóncenes presidente Zapatero, cuando afirmaba que superaremos a Italia económicamente. Qué coses.

La realidá italiana llegóme demientres los tres años que viví en Florencia, del 96 al 99, con Silvio Berlusconi al frente del Gobiernu. Yá yera abondo conocíu pa nós, gracies al Milán de Van Basten, Gullit y Rijkaard, y tamién pente medies les Mamma Ciccio de la 5. Pero n'Italia representaba la postrevolución que supunxo'l movimientu Manes Llimpies, que valtó de sopito les estructures de la república xurdía de la Segunda Guerra Mundial sobro una fonderada de corrupción xeneralizada.

Con Manes Llimpies cayeron tolos vieyos partíos, tamién el Partíu Socialista, al que l'empresariu Berlusconi s'arrimara p'algamar la necesaria cobertura política, imprescindible n'Italia. Un partíu lideráu por Bettino Craxi, yá entós fuyíu a Túnez, u diba morrer dalgunos años más tarde y que dexaría al encantador Silvio a los pies de los procuradores -xueces instructores- de Milán.

Il Cavaliere yá tenía abiertos casi cien sumarios en llugares estremaos d'Italia, dalgunos rellacionaos cola mafia y qu'acabaríen condergando a dalgún de los sos lugartenientes, nunca a él. Y ye que la particularidá del sistema xudicial italianu consiste na inesorabilidá del tiempu, que nun para anque yá haya un sumariu abiertu, y que lleva a que, si hai abogaos y cuartos pa pagalos, los procesos s'eternicen y faigan que "il fatto non sussiste piu", esto ye, que prescriben.

Ensin Craxi, y pa cubrise con un bon aforamientu, que tamién los hai ellí, Silvio llanzóse a la política esperando sacar colos sus centros d'opinión Forza Italia, a propósito tresformaos en partíu políticu nel 93, dellos escaños, pero, pa la so sorpresa, fo'l partíu más votáu al añu viniente, lo que lu llevaría a presidir el Gobierno per primer vegada.

Dende aquel éxito apoteósicu asistimos los europeos, pero sobremanera los italianos, a un constante sainete cola vida política, económica, xudicial, matrimonial y sesual de Silvio Berlusconi, que dende aquella instrumental tendencia socialista de los primeros tiempos fo evolucionando haza'l centru drecha qu'anguaño representa nel Gobiernu Meloni.

Quédamos agora'l drama de les herencies; la económica, descomanada pero quiciabes non abondo pa tantos fíos, y la política, menor, pero fundamental na Italia anguaño. Ye lo qu'hai.

Cartas

Número de cartas: 49001

Número de cartas en Diciembre: 124

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador