Zorreando

6 de Febrero del 2024 - Raúl Suevos (Gijón)

Ye doberoso reconocer que, dempués d’años de desorientación nidia, Televisión Española paez tener atopao’l camín pa escoyer la propuesta anual pal certamen d’Eurovisión. Lo del Benidorm Fest, según declaren les audiencies televisives dende que la fórmula se punxo en marcha, ye un esitazu d’espectadores, o un tubazu, en términos modernos, si vustedes lo prefieren. Otra cosa son les perceiciones particulares.

Esti añu, como nos anteriores, dediqué la nueche del sábadu a catar les propuestes musicales de la ocasión, y, en xeneral, paecieronme festivaleres d’oportunidá, o fuera de les coordenaes, como la señora Peláe, que magar el so induldable nivel artísticu y la so perceptible calidá vocal, llega con una propuesta aflamencada que yá en otres ocasiones tien amosao los so escarsos resultaos énte les sintoníes eurovisives.

La opción ganadora, trayía por una pareya valenciana, de llargu y discretu percorríu musical él, entra no que se puede encuadrar como tecno-pop, esto ye, lo que vusté quiera con sofitu más o menos discu, una escena rompedora con dos bailarines... impactantes como pocu, y un desempeñu vocal que quiciabes nun yera lo meyor de l’actuación; anque too esto queda ciertamente opacao énte la fuercia del mensaxe de “Zorra”, qu’asina se llama’l canciu. Deseo-yos lo meyor.

Enantes de rematar ye obligao citar a lo que pa min foi lo meyor del festival, el boleru clásicu presentáu por un mozu canariu, San Pedro, creo que ye’l so nome de guerra, una aportación sacada casi del baúl de les alcordances, que sirve pa recordar que non toa la música moderna lléndase al reggaeton y semeyantes, y que’l vocalista interpretó maxistralmente, con una voz enllena de matices ya intimismu, y que, na mio opinión, yera lo meyor de tol elencu presentáu.

Ye posible que nel fondu quede’l recuerdu d’aquel Chiquilicuatre, u otres eleiciones d’alcordanza patética, y que poro se gueten anguaño opciones más “festivaleres”, como puede ser esta “Zorra”, qu’al so ritmu más o menos facilón, carauterística importante falando d’Eurovisión, amesta-y una lletra que “supuestamente” llama al empoderamientu femenín, dalgo que yá d’entrada va añader un plus al so desenvolvimientu a la hora de la verdá ellí en Suecia. Ye lo qu’hai.

El resultáu final, con independencia de si ésti nun ye ganador, ye l’escaecimientu casi inmediatu, o tres unos pocos meses, como la allabanciadísima Chanel mos tien amosao cola so casi desapaición de los circuitos comerciales, dalgo que tamién tien algamao a la vencedora del añu pasáu. Y ye que’l negociu de la industria musical ye intrínsecamente descarnáu y feroz.

Suerte pa la “Zorra”.

Cartas

Número de cartas: 45597

Número de cartas en Julio: 58

Tribunas

Número de tribunas: 2069

Número de tribunas en Julio: 2

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador