La Nueva España » Cartas de los lectores » Solidaridá a la catalana

Solidaridá a la catalana

28 de Febrero del 2024 - Raúl Suevos (Gijón)

Fo'l de 1832 un añu importante pa Cataluña. Inglaterra decidiera abrir les so frontieres a la esportación de máquines de vapor y de mano d'obra especializada, lo que dio pie p'allugar les industries testiles primeres nes cuences del Ter y del Llobregat; una industria que, hasta entóncenes, dedicárase a la estampación de pieces importaes. Fo una revolución, en munchos sentíos.

Aquella industria necesitaba de capitales que-y dieran sofitu, y ellí taben, aportaos de los beneficios de la trata d'esclavos con Cuba y de la venta de brandy a los países del norte européu. Yera un panorama casi perfeutu, y, cuando'l carbón importáu resultó caru, nun resultó difícil pasar al sistema hidroeléctricu pa mover la maquinaria, ca vegada más moderna y potente.

Por embargu, los testiles ingleses seguíen siendo meyores y más baratos; tamién los texíos de lino qu'una asentadísima industria gallega producía. Y ehí entró en xuegu l'arancel, el pernomáu arancel que yá dende 1820 grababa los productos testiles estranxeros y que nel 42 tornó a actualizase, p'agraviu de los británicos y ruina de los gallegos, que de rexón con puxu pasó a ser productora d'emigración, especialmente a América, pero tamién a Cataluña, que necesitaba brazos pa la so industria.

Anguaño yá nun hai aranceles, sacantes los europeos, y los países y les sos rexones desenvuélvense a cara de perru. Unos con colmillos más afilaos qu'otros, y, nesta oportunidá, el can catalán desgasta los de so col güesu del independentismu, perdiendo de vista'l progresu y meyora de vida de los sos ciudadanos. Ye una constante el llovíu, non aquella que llega del cielu, sinón la de datos negativos en tolos órdenes, los sociales y los económicos, preferentemente.

Esi nacionalismu escluyente ye'l que taba detrás de Pascual Maragall cuando se negó a realizar un trasvase d'augua al País Valencianu; los sos votantes, debió de pensar, nun se lo perdonaríen. Ye'l mesmu nacionalismu que detrae caudales pa embaxaes en llugar de construyir les desaladores previstes va ya dellos años, y güei tan necesaries; ye'l mesmu que nun quiso compartir candidatura olímpica col so vecín Aragón. Ye insolidariu fondamentalmente.

Agora'l cambéu climáticu, esi que dalgunos, posibles terraplanistes, aínda refuguen, pero qu'avanza inesorable y con especial virulencia nel noreste español, manda. Ellí nun llueve dende va muncho, munchísimo, y eses cuenques del Ter y Llobregat, enantes capaces d'alimentar aquella industria testil, anguaño nin siquier pueden asegurar l'augua de boca a la gran metrópoli, menos entá a los millones de turistes qu'anualmente aporten a la zona, nin a les milenta de granxes porcines, o al campu catalán.

Agora esperen solidaridá.

Cartas

Número de cartas: 45588

Número de cartas en Julio: 49

Tribunas

Número de tribunas: 2069

Número de tribunas en Julio: 2

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador