Pin el de Xuaca

12 de Marzo del 2024 - José Antonio Llano Tirador (Oviedo)

Pin el de Xuaca, o Pin el de la Fresnal, era un mozu bien plantáu, formal, alegre y trabajador. Con les moces "deféndome como gatu panza arriba", decía él al igual que aquel cantar. Y alguna rapaza; "un pelín más pillo y el no va más". Pero quién é perfectu en esti mundu.

15 de agostu, día de la Velilla en un pueblu cercanu. Hora y picu de camín caminando ligeru, poca cosa pa aquellos mozos de los años cincuenta. Él muy contentu pero antes de marchar tenía que cebar y "mecer" les vaques.

Como rapazón que planea una zurdá, tempranín como si ná esmucese na cuadra, y a tou gas levantando la mano en pocu tiempo ya ta en casa.

-Pero fiyu, ¿ya tas aquí, qué mosca te picó hoy o ties miedo de perder algo? Les vaquines quedaríen allucinaes.

-Madre, eso de perder nunca se sabe. Les vaques, tranquiles y contentes, y yo más por haber termináu. Hoy dieron menos leche pero daranlo de más mañana.

Ya llega la romería; el xaréu y animación más que güenu. Y allí ve a Rosina mocina guapa y que cae bien. Está vistu, val más llegar a tiempo que rondar un añu.

-Hola, Rosina; aunque non é la Compostelana güena orquesta y mejor romería acabo de llegar y trayo unes ganes de bailar que non veo. Si me esperes un pocu voy llegame hasta el chigre que lu veo allí. Tengo el gañote secu, y de pasu echo un vistazu al elemento femeninu que hay en oferta. En dos minutos estoy contigo. Ella ni gorgutió. La verdá non-y dexó vez.

-Hola, Pin, llegues tarde tou apuráu y a la primera unes calabaces. Non te conozco.

-Calla, Falo, que te equivoques. A mí non mi da calabaces Rosina ni otra más guapa si la hubiese en prau.

Cuenta-y el tratu que tienen y sigue. Un refrescu despachao en segundos, una güelta a la fiesta más rápida entovía y encuentra a Rosina y Falo bailando.

Espera un pocu y ve que siguen, que "engancharon". Coño, qué poca palabra. De les muyeres non pues fiate. De la mejor, unes caricies; ahí os quedáis, que lo paséis bien. Yo non perdí nada; más se perdió en Cuba y nada pasó. Pero a ti, Falo, en un llugar no tan concurríu voy cogete pe les solapes, metete contra un sucu y dati unos solmenones que te vas mexar tou. Aquí hay mocines a esgaya, yo creo que tocamos a dos. iNon hay problema!

P.D. Realidá o cuentín del debaxu firmante. Cada unu que piense a su gustu, que yo non voy a contalo tou.

Cartas

Número de cartas: 45584

Número de cartas en Julio: 45

Tribunas

Número de tribunas: 2069

Número de tribunas en Julio: 2

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador