La guxanera

14 de Mayo del 2024 - Raúl Suevos (Gijón)

Diz el DALLA qu'asina se noma'l llugar u hai munchos guxanos; y asina, guxanos, foi como dende mui ceo, malapenes unos meses dempués de la so entrada en L'Habana, anició a llamar Fidel Castro a los cubanos que tomaben el camín del esiliu, principalmente haza Miami y Florida, au dende'l sieglu XIX, cola industria tabaquera, esistía yá una colonia cubana puxante.

Si ellí diben los guxanos, nin qué dicir tien qu'aquello llueu se convertiría na Guxanera, un neoloxismu de gran fortuna tres l'emplegu demientres dellos años por parte del propiu Fidel y de tol réxime, y qu'aínda anguaño, tres la desapaición del líder inabarcable, sigue siendo usao polos so heriedes pa xustificar toles penuries que la so manifiesta incapacidá tienen procurao a los cubanos demientres yá más de sesenta años.

Colo de la guxanera, amás d'identificar un enemigu, algamaben a descalificalu, anulalu, animalizalu. Torgaben que naide, a lo menos na islla y ente los so allegaos esteriores, entrara siquier a analizar les propuestes o teoríes que pudieran llegar o nacer en Miami. Yera la guxanera. Yera lo peor.

Na islla, con tol aparatu, tantu xudicial como informativu, a disposición del réxime, la simple identificación como próximu, por cualquier motivu, a la guxanera, tien sío razón pa condergar al señaláu al ostracismu políticu y social, si ye que nun acababa na prisión Modelo tres el so pasu previu per Villa Marista, el tenebrosu centru de detención política de L'Habana. Etiquetar facilita muncho la represión, ye un axoma.

Equí n'España paecía que tábemos a salvo d'esos vezos tan feos, anque entá me vien l'alcordanza de lo de la Brunete Mediática, apelativu col qu'Arzallus descalificaba a tou periodista non allegáu a les tesis nacionalistes, y que foi recuperao tamién polos políticos catalanes del Procés; pero nun pensaba que talos recursos, de probe sustentu intelectual, y aptos namái pa mentes ideolóxicamente cautives, llegaríen a ser la base de toa una teoría política, nesti casu sofitada pel partíu principal del gobiernu y el so líder inconmensurable.

La Máquina del fangu ye aínda más completa que la guxanera, pola so falta de llendes xeográfiques y la indefinición de protagonistes. Sirve pa too, anque xueces y periodistes paecen ser los so oxetivos primarios, especialmente aquellos que nun comulguen cola doctrina gubernamental, o sanchista, y tamién tol arcu políticu non allegao, PP y Vox sobremanera; y si a ello amestamos la defensa de la democracia, en peligru según el doctor Sánchez, tenemos tolos ingredientes pa un caldu estraordinariu. Atémonos los machos porque ye lo qu'hai.

Cartas

Número de cartas: 45552

Número de cartas en Julio: 13

Tribunas

Número de tribunas: 2069

Número de tribunas en Julio: 2

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador