La Nueva España » Cartas de los lectores » Llimpieza étnica a la española

Llimpieza étnica a la española

19 de Mayo del 2024 - Raúl Suevos (Gijón)

Ye ésti, anque dalgunos piensen que ta ehí dende siempres, un términu rellativamente nuevu. Entamó a emplegase demientres la cabera de les Guerres balcániques, la de Bosnia, que nun foi sinon una más de la serie aniciada nel sieglu XIX col esbarrumbamientu del Imperiu turcu. Una guerra, la cabera, na que mos vimos envueltos los españoles, con unes cuantes vides dexaes pel camín, por aquello de la nuesa aportación a la paz mundial trámite NNXX, y depués OTAN.

Ellí, en realidá, nun había llimpieza étnica, pues étnicamente toos son lo que se conoz como eslavos del sur, poro, ente otres coses se creara la vieya Yugoslavia; pero, anque hermanos de sangre, les diferencies relixosas, con tres credos ente ellos, foron abondo pa que, a la muerte de Tito, too aquello se viniera abaxo, con estrueldu y gran abondanza de sangre.

El casu ye qu'había que "purificar" la parte de caunu, a base d'espulsar a los otros. Y asina, los serbios tomaron la delantrera, anque toos s'afanaron, y anguaño nun queden serbios nin en Saraxevo nin en Mostar, tampocu nes Kraxines, de onde los echaron los croatas tres 500 años ellí, completando el trabayu entamáu en Xasenovac, demientres la Segunda Guerra Mundial. Los nomaos bosníacos, esto ye, los de credu musulmán, tampocu se quedaron atrás, y, amás, pel camín convirtieronse en radicales islámicos. Ye lo qu'hai.

Esi tipu de limpieza, la de Yugoslavia, ye abondo desagradable, y da muncho que falar, más afuera qu'en casa, au toos callen polo que pudiera pasar, y encima nun resuelve malapenes un res, como amuesa l'empatanamientu políticu d'aquellos países, de los cualos namái Croacia, tan católica ella, tan europea, tien salío adelantre. Pero hai otres formes de llimpieza.

Nel nuesu maraviosu País Vascu falten a llista unos doscientos mil votantes, invitaos a colar del feudu bereber de los sabinianos por aquello d'evitar un atentáu, o l'acosu diariu de parte de la redolada. Una pérdida humana que, nun fai falta ser sociólogu pa deducilo, influye directísimamente nel resultáu de les eleiciones naquella autonomía. Ye esa una llimpieza étnica a la vasca. Sí.

Agora, en plena xornada de reflexión en Cataluña, llégame la noticia de qu'unu de los más conspicuos analistes políticos, catalán él, tien decidío dexar Barcelona, con toa la so familia, ya instalase en Madrid, porque, al paecer, l'ambiente social de la capital catalana ye afogadizu. Y ye que nun facen faltan tiros y bombes, con un aire insanu pa respirar puede ser abondo, sobremanera si tienes posibilidaes de ganate la vida notra parte, como suel ser el casu.

Pero tranquilícense vustedes, España va bien.

Cartas

Número de cartas: 45552

Número de cartas en Julio: 13

Tribunas

Número de tribunas: 2069

Número de tribunas en Julio: 2

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador