Vermú musical

7 de Junio del 2024 - Raúl Suevos (Gijón)

Paez que la misa dominical foi quedando vieya ente los usos y vezos del gruesu de la población; non asina'l vermú dominical que solía siguir a l'antedicha, a lo menos tocántenes a min; y ye que, sobre too en Xixón, sobremanera nel Dindurra, lo de la colación mañanera, l'alcordanza d'aquella parva tan asturiana, acompañada de la llectura de LA NUEVA ESPAÑA, tien dío convirtiéndose en casi una obligación pa quien esto escribe.

L'otru día, va yá delles selmanes, taba embebíu na llectura de una tribuna nidia y descarnada sobro la oficialidá de la llingua, roblada por Xuán Xosé Vicente, cuando la voz de una moza, a la qu'acompañaba un batería y un teclista, sacóme de les mio elucubraciones pa centrame nella y nel mio vermú. Rythm and blues y Marvin Gaye, con un "Son of the preacherman" mui sentíu; y dalgo de bailable rockabilly al que respondíen un par de pareyes danzantes, seguramente amigos de los artistas. Un conciertín pequeñu que nun importunaba les conversaciones de los parroquianos, avezaos al mal soníu del local, única pega de la restauración espectacular de la obra de Manuel del Busto llevada a cabu nun va munchos años, cuando el café tevo al borde de la desapaición.

Güei tocaba cantante solitariu cola so guitarra, tamién con repertoriu variáu ente'l que me quedo con una versión de aquel "Chan Chan" de Compay Segundo; anque tamién me sobra tiempu pa fixame nel universu que m'arrodia mientes suena la música y voi dando sorbos pequeñinos al mio vermú. A la mio esquierda un mozu oriental armáu de tablet paez interesáu en sacar fotografíes, y, supongo, cargales na so rede social, mientes a la drecha una madura solitaria, tamién con tablet, vese asaltada polos so dos vieyos vecinos, que mediu la obliguen a entrar en conversación, polo que m'entero de qu'ella ye amante de los cafés, a los que pelegrina pel mundiu, y el más añosu de los intervinientes vivió munchos años en Nueva York, como ella, colo qu'enganchen plática sobro l'asuntu de la ciudá de ciudaes. Nun ángulu, frente a min, una familia de cuatro xeneraciones alborózase al rodiu d'un carru de bebé que porta, supongo, al caberu de la saga. Y a lo ancho y llargo, ente les esbeltes, llistaes y ¿abullonaes? columnes d'esta vetusta casa xixonesa, afánense ellos y elles, los mozos y profesionales camareros.

A la fin, la llectura del periódicu, o'l vermú selmanal, pasen a un planu segundu énte los milenta detalles que t'ofrez esti universu minúsculu que representa'l Dindurra. Ye lo qu'hai.

Cartas

Número de cartas: 45539

Número de cartas en Junio: 166

Tribunas

Número de tribunas: 2067

Número de tribunas en Junio: 10

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador