La Nueva España » Cartas de los lectores » L'ablayamientu del Muelle

L'ablayamientu del Muelle

17 de Julio del 2024 - Raúl Suevos (Gijón)

Camuden les modes, cambien los usos económicos, y tresformense les sociedaes en xeneral col pasu del tiempu inesorable. Y con ello va mudando la fisonomía de les ciudaes, dalgo que, tamién en Xixón, tien asocedío y tá pasando anguaño.

Vien esta parolada anicial al filo d’un paséu al tapecer pela fachada marítima lleváu a cabu va dellos díes por tres amigos con un más qu’aceutable y llonxevu pedigrí como playos. Un apiancar que, tres el Muru, llevómos a la zona del Acuariu, pa lluéu tornar sobro los nuesos pasos pa algamar l’espigón de Santa Catalina, esi que toos conocemos como Lequerica, pol nome del so inxenieru constructor.

A la vuelta, yá anochando, decidimos tomar asientu nuna terraza pa hidratanos con una cerveza, nun recién inauguráu restaurante, l’único que queda, creo, na parte baxa del muelle. Y ellí, mientes reviciábemos el bien merecíu refrixeriu, decatámonos de la solitú del Muelle y la so redolada, ensin pasiantes a esa hora tardía, baxa iluminación, y güérfanu del rumor que suelen contener les zones urbanes vivaces.

Nun pudimos evitar el recordar con señardá aquellos branos xixoneses, col barriu altu enllenu de sonadiella gracies a la economía puxante qu’impulsaben la Tabacalera, la actividá pesquera nel puertu, y, en xeneral, el puxu de la siderurxa, los astilleros y la minería. Un tou que facía que les nueches xixoneses se convirtieran, a lo llargo de tol branu, y anque orbayara, nun ruxideru de personal per tol centru, con especial atención al muelle y Corrida, pa dempués espandise haza’l Parque del Piles o’l Xardín, o les verbenes de barriu que a lo llargo y ancho del conceyu se llevaben a cabu con ocasión de les festividaes de caún. ¡Qué tiempos!

La economía manda van dicir dalgunos, y cierto ye, pero tamién observo qu’en Xixón nun supimos xestionar el devenir de los tiempos, quiciabes dende Areces p’acá, y eso nótase nos munchos proyeutos qu’una vegada nacíos fueron quedando abandonaos. ¿Acuerdense del metrotrén? Esa Tabacalera tou continente ensin conteníu, esi Palaciu de Revillagigedo y colegiata siempres a la gueta d’autor, o esi fallíu hospital de peregrinos na Casa Paquet.

Agora tenemos Metrópoli, tamién la Selmana Negra, y, amás, vamos tener casetes en Begoña -les gaviotes van tar felices, aún más- pero nun dexen de ser opciones simplones y populacheres que duldo que devuelvan a Xixón la exuberancia y bayura braniega qu’un tiempu tevo. Y mentanto, un Muelle ablayáu va siguir siendo metáfora de la xentrificación acelerada que sufre’l vieyu barriu de Cimavilla. Ye lo qu’hai.

Cartas

Número de cartas: 45896

Número de cartas en Agosto: 161

Tribunas

Número de tribunas: 2078

Número de tribunas en Agosto: 6

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador