La Nueva España » Cartas de los lectores » ¿De qué color ye'l balón d'oru?

¿De qué color ye'l balón d'oru?

4 de Noviembre del 2024 - Raúl Suevos (Gijón)

Tábemos na primavera de 1996 y acompañáu de dos collacios diba camín de Dubronik, la pernomada ciudá croata de la Costa dálmata. Ellí esperábanos un aconceyamientu, que s'esperaba difícil, col coronel croata xefe d'aquella zona militar na que guetábemos tener accesu a la llínea au esplegaba la so artillería.

L'asuntu entamó mal, escaezáremos na nuesa base l'obsequiu modestu pensáu pa romper el xelu, y el tipu, un xigante de casi dos metros y, según dixo, 32 años d'edá, nun ponía bona cara, pero aínda asina invitomos a comer con él nel so cuartel xeneral. Ellí la mesa taba dispuesta frente al televisor pues en minutos aniciaba la final de Copa croata, ente l'Estrella de Zagreb, escuadra del Exércitu, y otru equipu que nun me vien l'alcordanza.

Los mio escarsos conocimientos futbolísticos llegaben pa decatame de qu'aquel sicópata, ascendíu repetidamente por méritos sangrinos según mos contó, yera forofu del Real Madrid, como ún de los mio acompañantes, lo que mos sirvió pa algamar l'ésitu no que buscábemos, y reafirmó la mio intuición sobro la necesidá de saber dalgo de fútbol, y del equipu merengue.

Ayeri entregaben en París el premiu del "Balón d'oru", que l'añu pasáu se suponía diría a les manes de Vinicius, ese xugador visceral que tantos ésitos lleva daos a la so camiseta, pero que, a hora última y sorpresiva, se llevó una vegada más l'arxentín Messi. Y esti añu paecía cantao, dempués d'una temporada estraordinaria, que'l troféu sedría pa esti mozu brasileiru, de carreres inalcanzables y prontos imposibles de controlar cuando les pataes o los insultos sobrepasen lo aceptable. Pero tampocu esi balón tien sío pa él.

Esi tingláu montáu por un periódico deportivu francés pasa por otorgar los trofeos más valoraos nel mundiu del fútbol, y el so procesu internu básase nes votaciones d'una serie de futbolistas, entrenadores y periodistes deportivos, con calter secretu y, nun debería ser necesario sorayarlo, soxetivu. Y equí ye onde quería aportar.

El talu Vinicius, brasileiru de raza negra, vien quexicándose repetida y públicamente del razismu qu'él direutamente sufre nes canches de futbol, particularmente les españoles, que ye onde xuega, y hasta tien llegao a parar dalgún partíu por esta razón; inclusive llegó a afirmar que nun sei debiera otorgar la organización del Mundial a España. ¡Qu'osadía¡ ¿Va tener dalgo que ver esto nes votaciones?

L'agraciáu esti añu ye un xugador español, Rodri, que dicen que ye perbonu. Premiu recibíu con alegranza n'España tres tremenda sequía de 64 años, lo que paez que tien alegrao equí a tol paisanaxe, pero a min tienme dao por güeyar el palmarés de talu premiu, y resulta que nos tiempos caberos hazse difícil llegar ellí cola piel morena, y, si amás perteneces a un equipu insoportablemente victoriosu que caltien un contenciosu duru coles estructuras oficiales del fútbol, paez pocu menos qu'imposible nun s'entrugar sobro la ecuanimidá del sistema d'eleición d'un gallardón que, dicen, ye'l más importante del fútbol. Sicasí, norabona a esi Rodri, columna vertebral de la selección nacional, qu'amás, dicen, ye un mozu escelente no personal.

Cartas

Número de cartas: 46516

Número de cartas en Noviembre: 248

Tribunas

Número de tribunas: 2103

Número de tribunas en Noviembre: 11

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador