1937-1945: La Segunda Guerra del Mundiu
Ello qu'en 1945 cabó la Segunda Guerra del Mundiu, la más dañina de tolos tiempos. Escomencipió el 7 de xunu segundu de 1937, día qu'entamó la segunda guerra chinuxaponesa, que con ella emprecipiaren a enredase unas con otras las naciones grandes: la defensa de China pol presidente Roosevelt de los Estaos Uníos va jacer que Xapón ataque n'avientu de 1941 a la nación más industrial y más agrícola del mundiu, el jechu prencipal de la contienda porque mete, dajechu, a esta nella.
Y no el primeru de setiembre de 1939 cuando la Werhmacht entró en Polonia; esi día lo qu'emprecipió joi la Segunda Guerra del Mundiu n'Uropa. Alemaña perdió la guerra con esa invasión pos quedó arrodiada d'enemigos: en 1939, 1940, 1941, 1942, 1943 y 1944 conquistó muchas naciones del continente pero bía pocos alemanes, pocos vehículos motorizaos, pocos barcos (sumarines o no) y aviones y pocu petróleu pa defender lo ganáu. Amás, Alemaña peleó con unos socios que, muchos d'ellos -un suponer, casi tolos italianos- querían, ¡verdá!, que los alemanes perdieran la guerra.
Na Segunda Guerra del Mundiu Stalin, el dictador soviéticu, joi quien más ganó con ella, dempués de maquilar muchu y bien pa que las seis guerras qu'ente 1938 y 1945 llibró la Unión Soviética joran siempre contra solu un enemigu grande, ventaya que salvó el réximen. Estas son las seis guerras:
1) 1938: contra Xapón en Manchuria, que cabó en tablas na batalla del Llagu Jasán.
2) Mayu a setiembre de 1939: ente, tamién, Xapón y los soviéticos, esta vez en Mongolia; el xeneral Zhúkov -ayudáu por tropas d'esta nación- gana n'agostu la batalla de Jaljin Gol, la decisiva de la Segunda Guerra Mundial pos por mor d'ella los melitares xaponeses garraren respetu al Exércitu Colloráu y dixeren qu'otra vez diban atacar a otros y no a los soviéticos.
3) Setiembre de 1939: la Unión Soviética ocupa el saliente de Polonia cola ayuda d'Alemaña cuando la Wehrmacht estrapayara ya l'exércitu polacu; los soviéticos tevieren catorce veces menos baxas que los alemanes.
4) Iviernu de 1939-1940: la Unión Soviética invade Finlandia, que se defiende; casi pierde pero Alemaña, Suecia (esta, amás, amenazada por Hitler pa no jacelo) y Noruega, los aliaos naturales de los fineses, no los ayudan y Stalin caba por ganar esta guerra.
5) 1941-1945: Alemaña invade la Unión Soviética; los Estaos Uníos y los ingleses mandan a esta 375 000 camiones, comida a embute, gasolina, trenes, equipos industriales, carros de combate, aviones, calzáu, uraniu, agua pesáu (p'ayudar a que tuvieran la bomba atómica, sería)... de tou lo que-yos pidían (pero no detectores de minas, que-yos dixeren qu'esi llabor jacíanlu las presonas). La metada d'ello vieno asina: Xapón dexa que los barcos soviéticos salan de Vladivostok, crucien el cachu del Océanu Pacíficu onde mandaba l'armada nipona, carguen l'ayuda en puertos d'América del Norte y güelvan con ello a Siberia. Esos suministros capitalistas salvan la Unión Soviética y jacen que (pero perdiendo unos 25 o 30 millones de ciudadanos) gane la guerra n'Uropa. Alemaña no dixo a los sos 'aliaos' xaponeses el secretu del radar -los ingleses a la Unión Soviética sí-, y por ello la flota del emperador perdió dellas batallas.
6) Stalin, sociu tovía d'Estaos Uníos y Inglaterra (joilo jasta 1947), declara la guerra a Xapón n'agostu de 1945, gana a los xaponeses y ocupa toa Manchuria, el norte de Corea, el merudía de Sajalín y las islas Curiles (y no más porque ya taba Truman na Casa Blanca, y no el estalinófilu Roosevelt), que tou ello valió muchu pa que Hirohito se rindiera (pensaría que si no, vendría el Exércitu Colloráu y Stalin lu mandaría matar) y pa que los comunistas chinos ganaran la guerra civil a los nacionalistas.
Dichu y jechu. El cartvelianu (Stalin era nacíu de Xeorxa) era mui malu pero tamién sabía cómo mover bien los jilos de la política mundial.
Bibliografía (n'español o n'asturianu):
Chang, Jung; Jon Holliday: "Mao La Historia desconocida". Madriz, 2006.
Leach, Barry: "El alto estado mayor alemán". Madriz, 1974.
McMeekin, Sean: "La guerra de Stalin". Madriz, 2022.
Sordo Sotres, Ramón: "La jabla, costumbres, el mundiu...". Llanes, 2013.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo