Precisamos un Picasso
Non, nun se trata d’un cuadru, nin siquier de reproducir un pintor xenial nuevu como aquel malagueñu; non señor, non; nun toi cabildrando neso sinon más bien nel xeneral Picasso, aquel capitán, llaureáu memorable de les guerres del Rif, que yá siendo xeneral recibió l’encargu del gobiernu pa instruyir un informe sobro les causes del conocíu como’l Desastre d'Annual, nel que perecieron dellos miles d’españoles masacraos poles tropes d’Abd el Krim, en gran parte debío a la desidia del mandu español.
El xeneral Picasso, independiente ya incorruptible, llevó a cabo una meticulosa investigación que sedría la base del informe famosu, nel que se poníen al descubierto les miseries de la organización militar española, del gobiernu, de la prensa, y tamién de la corona. Un informe demoledor que nun vedría la lluz pública puestu que’l guelpe del xeneral Primo de Rivera diba unviálu a un caxón escuro au diba atropar polvu demientres dellos años. Anguaño ta a disposición de quien lu quiera lleer.
El desastre de Valencia, nun creyo que se lu pueda nomar d’otra manera, merez, na mio opinión, la instrucción d’un informe ampliu y fonderu que traiga a la lluz de la opinión pública lo asocedío nestos díes malfadiaos, que tienen costao la vida a cientos de persones y una destrucción material que va costar dellos años de retrasu a esa zona del País valencianu. Un informe similar a aquel tan anunciáu con ocasión de la epidemia del Covid y qu’aínda tamos esperando.
Paez obviu que les disfuncionalidaes tienen sío munches y en niveles estremaos de l’alministración del estáu y rexonal, col resultáu d’una falta d’información en tiempu y forma’l día de la traxedia, causante de munches muertes, y, de siguío, una descoordinación ente los distintos niveles de xestión de la operación de rescate y socorru que tevo, ta teniendo, y paez que va tener, como resultáu, el retrasu manifiestu na recuperación de les persones, los bienes y el territoriu.
Soi consciente que la misión, la designación d’un xeneral Picasso, ye difícil, por nun dicir imposible, si tenemos en cuenta’l grau de polarización que la política española tien algamao, pero debemos ser conscientes que de nun facelo, de nun poner n’evidencia énte la opinión pública los érros y, posiblemente, rensía d’unos y otros, torneremos a atopanos a nun tardar muncho nuna situación similar. El cambéu climáticu vase encargar d’ello.
Dexo al llector l’exerciciu mental d’atopar na España anguaño una copia, por carauterístiques personales, d’aquel Picasso, xinete nel so caballu Príncipe, galopiando ente les bales rifeñes.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo