Siria, primer triunfu de Trump
En plenu fin de selmana, nel casu español metanes el superpuente del añu, ye difícil atopar análisis de lo asocedío en Siria, onde na madrugada del domingu, el caberu de los Al-Assad, Bachar, tomó les de Villadiego, si bien nel so casu, l'allugamientu retóricu de la villa castellana tá aínda por resolver. Sicasí, hai dellos aspeutos que se presten a un comentariu rápidu ensin medrana de enquivocase.
L’axudica-y-l triunfu al señor Trump, que nin siquier tien tomao posesión del so sillón presidencial, y qu’ayeri atopábase reviciando de la so condición de César en París, tien la so esplicadura nos Alcuerdos d’Abraham, por él sofitaos a la fin del so mandatu anterior, y que llevaron a cuatro países sunitas, esto ye importante, Marruecos, Sudán, Emiratos Árabes y Bahréin, a camudar les sos rellaciones con Israel, orellando con ello a los palestinos, y dexando la puerta abierta en fase posterior a ampliar los alcuerdos a Arabia Saudí y dalgún más.
Too’l alambicáu procesu inscribíase na llucha a muerte que dende tiempu inmemorial lleven a cabu les dos creyencies principales del Islam, la chiita y la sunita, con Irán y Arabia Saudita como les so tiestes relixosas y polítiques, y, amás, potencies rexonales puxantes. Una llucha na que la masacre terrorista llevada cabu por Hamas n’Israel nun foi más que una palestrina -que bien cae esta palabra asturina nesti casu- orquestada, con consecuencies sangrientes y duraderes como podemos apreciar casi a diario.
Nesta batalla milenaria, Alí foi asesináu nel 661, Siria, mosaicu d’etnies y creyencias, ye una pieza más que sufre la dictadura perdura de la familia Al-Assad, de confesión alauita, 12%, y poro chiita, dende 1970, si bien la mayoría de la población ye sunita, y los kurdos suponen un gran poder coles so propies milicies. A ellos hai qu’amestar la Oposición, alzada va yá 13 años, y de composición heteroxénea, con Al-Qaeda y Daesh, ente los so componentes.
Turquía ocupa parte del país. Estaos Xuníos caltién el so sofitu, pallabra de connotaciones múltiples, a los kurdos. Irán sofitaba a Al-Assad y usaba’l territoriu como vía pa sostener a Hamas y Hezbollah. Xordania güeya too con atención y aprensión, polo que pueda venir. Y dende los Altos del Golán Israel nun pierde detalle de tolo qu’asocede, como siempres, y como en too Oriente Medio. Y quédamos Rusia, la de Putin, que ta a puntu de quedase ensin la so base naval de Tartús, la única nel Mediterraneu, y retirando fuercies y pertrechos a toa velocidá. ¿Va aceutar Erdogán el so pasu polos Dardanelos?
Veremos qué ye lo que sal d’esti enguedeyu pero, d’entrada, ye un triunfu pa Trump y pa Netanyahu.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo