L'aprendiz

14 de Enero del 2025 - Raúl Suevos (Gijón)

Yá tien llovío abondo dende entóncenes, cuando Donald Trump yera un aprendiz; tampocu lo yera cuando, al frente d'un programa de telerrealidá, multiplicó la notoriedá descomanda que yá tenía como pa catapultalu a la Presidencia del so país, el que dirixe al mundiu, los Estaos Xuníos. Ye lo qu'hai.

Pero con esti aprendiz refiérome a la película qu'aínda se puede envizcar en dalgunes plataformes y que, con un guión a prueba de demandes xudiciales, cuéntamos los primeros años del césar que mos va rexir nos cuatro años vinientes, de forma imperial, nun lo dulden.

Un ególatra manifiestu, ensin escupulicios, dalgo que'l Tribunal supremu yanqui tien reforzao coles sos sentencies; machista hasta'l delitu, con condergues en firme; dependiente de los sicofármacos nel periodu retratáu; y con otres carauterístiques que recuerdan no zafalastrán al nuesu Jesús Gil y Gil, y ensin l'encantu del italianísimu Silvio Berlusconi, anque, como ellos, con cuentes arrastraes cola xusticia tocantes los sos negocios. Toos ellos constructores, llamativu.

Pero la carauterística que tamién lo defín ye la de negociador terrible, con rasgos propios y aprendios del so mentor de mocedá, un abogáu neoyorkín ensin concencia nin reparos p'algamar los sos oxetivos. Cola posición de fuecia como base pa entamar cualquier tratu, y l'amenaza si necesariu fuera pa sofitala. Y eso ye lo que fai estos díes tocantes les sos rellaciones internacionales futures, enantes yá de xurar el cargu en Washington.

Les sos prevocaciones caberes, Canadá, Groenlandia, México o'l Canal de Panamá, dende'l mio puntu de vista, entren nesi marcu, asitiase pa una negociación futura y casi inmediata, que, nun lo dulden vustedes, va tener resultaos positivos pa los EE XX, y que, amás, tien lóxica nel cuadru de la batalla, pel momentu namái económica, que yá ta desarrollándose con China.

Groenlandia, con namái 57.000 habitantes, ye'l pieslle de la futura y formidable Ruta del norte, una vía navegable que'l cambéu climáticu ta a piques d'abrir, y amás atesora riqueces inmeses en minerales y tierres rares. Dinamarca y Europa van negociar, como tamién lo fará Panamá, que la so esistencia, a costa del robu a Colombia, débe-yos a los EE XX, que cuenten, amás, con Guantánamo pa controlar los fluxos de la estructura. Canadá, anguaño en tiempos d'economía débil, vase avenir, como México, anque nun camude'l nome del Golfu, y magar les arengues de la so presidencia nacionalista, que va aceptar endurecer la frontera nos términos que marque Trump.

Fáltame, fáltamos, Ucrania; les boutaes hasta agora oyíes nun se correspuenden cola doctrina trumpista, y preveo, espero, un cambéu radical p'aprovechar el momentu y "someter o reconducir" a Rusia. Sacantes que quiera usarla como moneda de cambéu, anque'l so "tratu" n'Afganistán, nun tranquiliza. Veremos.

Cartas

Número de cartas: 49363

Número de cartas en Febrero: 112

Tribunas

Número de tribunas: 2192

Número de tribunas en Febrero: 5

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador