La Nueva España » Cartas de los lectores » La dana de Zarréu

La dana de Zarréu

16 de Abril del 2025 - Raúl Suevos (Gijón)

Oyo una entrevista radiofónica a una ministra y nun puedo menos que trescalame énte la pacencia de la entrevistadora, qu'una y otra vegada recibe les escapaes de l'autoridá énte ca entruga tocantes a los problemes del Gobiernu, seyan internos o rellacionaos colos sos supuestos socios de llexislatura o d'investidura. Nun hai forma, too ye un revolvese escontra'l Partíu Popular o'l so presidente. Ye lo qu'hai, supongo.

Y el casu ye que l'aición gubernamental vese ca día más arrequexada polos escándalos internos y el so aicionar en política, ca vegada más n'entredichu; y ello magar la so magnífica xestión de la comunicación pública, especialmente focalizada, no qu'a la oposición toca, nesa dana maldita y la so carga de muertos y destrucción. Un desastre con responsabilidá xudicial que yá se ta esclariando nos xulgaos de Paiporta, y que va deber poner negru sobro blanco la cuota qu'a caún correspuenda, y una responsabilidá política que, dende'l primer día, resuélvese a cara de perru ente'l Gobiernu y la oposición.

Pal ciudadanu d'a pie, que la so imaxe xeneral confórmenla los medios de comunicación pública, queda'l desasosiegu de ver que'l nuesu sistema de gobiernu, vital pa les nueses vides, nun furrula. Nun lo fae, a lo menos, cuando se trata d'enfrentase a una catástrofe mayor, como la valenciana, y tamién que'l peligru pa nós multiplícase nel casu de que'l Gobiernu nacional y autonómicu nun amuesen la mesma bandera partidaria. Amuésamoslo nidiamente la dana, nel enantes, demientres y dempués; y tamién, en sentíu opuestu, el Prestige, au Madrid y Santiago emburriaben na mesma direición pa tratar d'amenorgar los daños causaos por un petroleru rusu cutre.

Nel Principáu, en Zarréu, atopámonos agora énte una catástrofe menor, non pa les families afeutaes, y non por insólita na tierra minera por escelencia. Un desastre que, según cuenten, aníciase cola licencia a una empresa d'entidá perduldosa; sigue con unes inspecciones que, cuando menos, debieron ser mui cortes de vista; soporta denuncies nunca investigaes qu'agora, al paecer, vese que yeren fundades, y a la fin aporta'l grisú, y, como antaño, les muertes.

Tamos yá na fase de xestión de la crisis, especialmente no qu'a la comunicación se refier; y, nesti casu, los dos gobiernos son del mesmu signu y conocen l'oficiu, especialmente n'Asturies, tierra baldía pa l'alternancia política, así que debemos preparanos pa oyer manifestaciones de duelu, promeses d'esclarecimientu, y sacrificios apaciguadores, pero nun esperen más; a lo menos hasta que lleguen los xueces.

Cartas

Número de cartas: 49012

Número de cartas en Diciembre: 135

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador