El Cautivu d'Uviéu nun tien etarres
Estos años caberos, cuando aporten estes feches, sospréndome coles manifestaciones de devoción cristiana que s'esplieguen a lo ancho y llargo del país, si bien son les de la siempre apasionada, barroca y dramática Andalucía les que más sonadía lleven, mui perriba de les sobries castellanes, el redoble atronador d'Aragón, o les más singulares d'otros requexos del país, tamién cargaos de tradición.
Y sospréndome porque, anque m'esfuercie, nun algamo a recordar tales aglomeraciones en tiempos de la mio mocedá, esto ye, na dómina de la oprobiosa y catolicísima dictadura del xeneral Franco. Quiciabes seyan les mio meninxes, yá deterioraes pel tiempu, o simplemente que lo d'entóncenes tenía más de devoción y lo d'agora d'atracción. El casu ye que l'asuntu yá se calcula en términos de macroeconomía, polo que mueve n'asuntos turísticos y perres. Ye lo qu'hai.
A min, confiésolo, lo que me pon ye lo del Cristu de Mena en Málaga, que nun ye de Mena porque l'auténticu quemáronlu ellí mesmo nos "gloriosos" díes primeros de la República. Tamién se lu conoz como'l Cristu de la Bona Muerte, o de la Lexón, pola advocación d'esti Cuerpu al mesmu dende'l tempranu 1928. El so treslláu dende la ilesia a la cofradía en pleno día conviértese nuna de les imaxes icóniques d'estes xornaes, y la so tresmisión televisiva da-y aínda más algame, faciendo respigar al personal col Cristu alzáu en brazos al tiempu que canten el "noviu de la muerte". Ablucante.
N'Asturies somos más espurechos, quiciabes porque'l tiempu nun tien acompañao nunca pa estos ritos esteriores, pero aínda asina tenemos les nueses tradiciones, como la procesión de los Cristos de Luarca, qu'a falta d'imaxinería barroca aporta un marcu natural difícilmente iguallable. Y tamién tenemos usances como la ovetense Cofradía del Cautivu, que tolos años intenta lliberar un presidiariu, pero qu'esti que tamos tampocu lo tien llograo, y yá van dellos, porque, al paecer, son catorce les cofradíes españoles con este privilexu, el de pedir al Gobiernu, que ye quien otorga, y, polo visto, namái da cuatro ca añu, col criteriu de... lo que-y pete. Quiciabes se reserva p'Ábalos, llegáu'l casu.
Anque yo, que soi de pensamientu retorcíu, pienso que'l problema de los del Cautivu ta en que nun cuenten con dalu etarra nes sos llistes, pues yá toos, creo, tán nel País Vascu, y ellí nun necesiten d'indultos de Semana Santa. Yá s'indulten ellos solos. Va tiempu tienen el so sistema propiu, que nun necesita de la Ilesia, que yá cumplió arropándolos nos años de sangre.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo

