La Nueva España » Cartas de los lectores » Nun puede asoceder equí

Nun puede asoceder equí

9 de Junio del 2025 - Raúl Suevos (Gijón)

Dicho asina queda muncho espaciu pa la maxinación. Son tantes, infinites, les situaciones nes que podemos pensar; inclusive l'equí puede ser aplicao a llugares múltiples, pero la realidá que se nasconde tres esa frase ye la del títulu de una novela vieya, tantu como del añu 1935, cuando un autor galardonáu, premiu Nobel de Lliteratura en 1930, primer ente los escritores yanquis n'algamalo, y de nome Sinclair Lewis, decidió escribir un rellatu distópicu que sollertara a los sos conciudadanos sobro lo que taba asocediendo na vieya Europa, au'l fascismu de Mussolini y el nazismu de Adolph Hitler teníense fecho col poder nos sos países y taben en plena transformación de la sociedá.

La novela, que'l so títulu orixinal ye "It can't happen here", puede alquirise por dellos pocos euros na empresa del tipu que tien llevao a lo más alto del cielu, que non al espaciu, al desacobardáu Jesús Calleja, y nella cuenta la historia, recuerden que namái ye ficción, na qu'un paisanu gana-y la nominación a Franklin Délano Roosevelt, esto ye, un demócrata, porque'l populismu nun tien color, prometiendo, equí convien garrase al sillón, devolver la prosperidá y la grandor a América, acabar col crimen y la violencia que trayen los emigrantes, tamién coles mentires de la prensa, y devolver la dignidá a los escaecíos, recuperando los valires americanos auténticos.

Nun había redes sociales nin televisión entoncenes, pero les campañes eleutorales yá yeren mui sensibles a los discursos populistes, anque l'autor nun cuenta que per aquel tiempu los dos grandes partíos contaben con un comité de sabios, esaniciao nos años sesenta, que podía refugar un candidatu, anque ganara les primaries, dalgo qu'asocedió en varies ocasiones énte'l peligru pa la democracia que pronosticaben dalgunos candidatos.

Dempués, yá na presidencia, el líder nuevu, recorta'l poder del Congresu, persigue a los sos rivales políticos dende'l ministeriu de xusticia, noma xueces allegaos pa los estremaos tribunales, pon al frente del gobiernu a homes de negocios averaos a la so persona, y, a la fin, crea una milicia armada que respuende namái a los sos propositos. Too ello colos aplausos iniciales del pueblu norteamericanu que, pa cuando quier reaccionar, atopáse viviendo nuna dictadura de tipu fascista, o chavista si vustedes prefieren, o castrista, o putinista, da igual, una dictadura.

La historia nun tien final feliz, pues acaba en guerra civil; y si la obra fo reeditada con ocasión de la primer presidencia de Trump, nun paez, vistos los resultaos anguaño, que muncha xente la mercara o la lleera, pero, el corolariu ye que too puede asoceder. Dalu país, tampocu el de nueso, ta a salvo.

Cartas

Número de cartas: 48976

Número de cartas en Diciembre: 99

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador