La Nueva España » Cartas de los lectores » El rellatu, y la OTAN

El rellatu, y la OTAN

28 de Junio del 2025 - Raúl Suevos (Gijón)

Si vustedes se fixen van decatase de que yá va tiempu que nel mundiu de la política, tantu a nivel nacional como internacional, reconozo que nel llocal ye más difícil, mos encontramos con una ausencia casi total de Polítiques, escrito asina, con mayúscules, de manera intencionada.

Y ye qu'eso, lo qu'enantes conocíemos como talo, tien quedao reducío a enunciaos simples reservaos pa los programes que los partíos políticos mos proponen en tiempu de campaña eleutoral, y que dempués pasen ignominiosamente al escaezu más fonderu, y, si acasu, xustificase'l so arrequexamientu por razones varies, siempres ayenes a la voluntá del gobernante.

Agora, y dende va yá años, lo que prima ye'l Rellatu, esto ye, la construcción, con intención persuasiva, d'acontecimientos, idees y/o valires que se presenten a una audiencia, por medios varios, de forma intencionada y coherente, cola intención de influyir nes sos emociones y comportamientos. Y neso, dede aquel pernomáu "Nun ye non" el doctor Sánchez paecía un maestru.

Anguaño paeciera que, como aquel hilarante Austin Powers, daquien-y robara'l moxu. Too, tocantes la comunicación, nun digamos yá no xudicial, paez que-y sal mal. Na so apaición tarrecible na sala de prensa baxo l'influxu d'un maquillaxe siniestru namái-y faltó que, como a Rudy Giuliani, se-y corriera'l rímel. Too lo que vien faciendo últimamente consigue l'efeutu contrariu al deseáu. Ye como si ente los centenares de asesores naide pensara nel rellatu.

Dende xineru del 24, cuando morriera Barroso, el que fuera maríu d'aquella ministra, Chacón, a la que Zapatero llevó a defensa vestía de blancu y embarazada de munchos meses, no que fue una aición efectiva y efectista del rellatu, da la sensación de qu'en Moncloa tiénse perdío'l rumbu. O quiciabes ye que l'arroyón de noticies negatives ye tan apolmonante que nun hai forma de contrarrestalu. Quién sabe.

Lo cabero tien sío la salida de tonu cola cimera de la OTAN, cuando toos s'enfotaben en salir del pasu col Cesar americanu, infláu d'argullu colos sos bombarderos Stealth, y el Secretariu xeneral arrastrándose epistolarmente nuna gueta implícita del apaciguamientu del masmanda. Toos sabiendo que'l gastu futuru va ser en función del apriete fronterizu de caún, esto ye, más cuantu más averáu tea Putin, pero toos pendientes de nun anoxar al Cesar. Menos él.

Trump ta volcáu, dende la so primer presidencia, con Marruecos, al que ta rearmando concienzudamente. Ehí ta la nuesa frontiera, y el rellatu que construye, aparentemente ensin tiesta, el nuesu presidente, nun mos va ayudar nel sur. Ye lo qu'hai.

Cartas

Número de cartas: 48976

Número de cartas en Diciembre: 99

Tribunas

Número de tribunas: 2175

Número de tribunas en Diciembre: 3

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador