La Nueva España » Cartas de los lectores » Putin necesita la OTAN

Putin necesita la OTAN

30 de Septiembre del 2025 - Raúl Suevos (Gijón)

Nun hai nada como la medrana pa controlar la mente y el corazón de les mases. Los historiadores tiénenmos dao cuenta pormenorizada -quiciabes el exemplu meyor seya la Guerra del Peloponesu- de cómo esi sentimientu modula y nel so casu empobina la opinión de les multitudes, a vegaes acertadamente, y na mayoría de les ocasiones, tramite los demagogos del momentu, haza la ruina del país; como-y asocedió a l'Atenes de Pericles.

A esa xestión de la mente colectiva los politólogos llamenlo dominar el rellatu, y los militares, que va tiempo lo conocen, usen nel so llugar el "dominiu cognitivu", y ellos, como especialistes nel arte de la guerra, afirmen que y'ehí, nese dominiu, dende enantes de qu'entamen les hostilidaes, au s'anicien a ganar les guerres. Pero tamién aseguren, esos mesmos espertos, que ye mui fácil escomenzar una guerra, decisión que compete al ámbitu de lo político, y mui difícil desaniciala, tamién responsabilidá de los mesmos. Eso talo aprendiendo bien Vladimir Putin.

Lo d'Ucrania veníalo aperiando el vieyu espía soviéticu dende enantes del 2014, cuando con unidaes ruses ensin insignies distintives anexonó Crimea y ocupó gran parte del Donbass, baltando de pasu un avión holandés con 400 pasaxeros a bordu. Atesorara cantidaes inxentes pa financiar l'intentu actual d'ocupación de Ucrania y compensar les pérdides que les sanciones económiques supondríen, pero nun calculó bien la duración, porque nun contó col heroísmu ucranianu y el sofitu medíu d'Occidente nestos tres años d'enfrentamientu.

Anguaño Vladimir tien un millón cien mil baxes de combate sobre la mesa, tres cientos mil muertos comprobaos; la so economía, mayoritariamente de calter estractivu, caese a pedazos por efectu de les sanciones y los drones ucranianos que golpeen infraestructuras en llugar de poblaciones. Namái China ya India-y merquen la so disminuida producción, a precios de saldu. Rusia ta a puntu de caer, pero Vladimir nun sabe como vendé-y-lo, non yá a la so población, de calter bovín, sinon a los oligarques qu'hasta'l momentu lu sofiten, y perciben como'l so tingláu ta a puntu d'esbarrumbase. Nun sabe cómo presentar una non victoria que suena a derrota.

Rusia ta condergada como potencia rexonal a mediu plazu, Azerbaiyán, Irán y les repúblicas centro asiátiques recuerden-y-lo cada día, namái la so condición de potencia nuclear-y da un ciertu estatus, y Vladimir, más alló de l'alfombra colorada de Trump, yá llucha pola so permanencia personal, y y'ehí, nesa supervivencia, onde un alcontrón cola OTAN lu ayudaría a vender un tratáu de paz con Ucrania, presentándolu como fuercia mayor énte un enemigu mui superior. Ye lo qu'hai.

Cartas

Número de cartas: 48899

Número de cartas en Diciembre: 22

Tribunas

Número de tribunas: 2174

Número de tribunas en Diciembre: 2

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador