Cuba, el pozu más fonderu
Ún de los mayores y aveyuscaos hospitales de La Habana lleva'l nome del doctor Carlos Finlay, el hispano-cubanu qu'escubrió la importancia fondamental del mosquitu, el aedes-egyptus, como vector pa la tresmisión de la fiebre amariella. Una enfermedá que los yanquis, cola so investigación, algamaron a caltener a raya pa terminar la construcción del Canal de Panamá, y qu'en Cuba, previamente, erradicaran en namái siete meses.
Yera una Cuba que salía de la guerra hispano-americana, pero al tiempu una Cuba disciplinada y con unos niveles de sentíu común, magar l'altu nivel d'analfabetismu, que permitía que les directrices del gobiernu militar yanqui s'aplicaran con prontitú y eficacia. Anguaño, tres 65 años de revolución les coses son abondo estremaes.
La Cuba de güei, fuera de los circuitos informativos dende que desapaeciera'l Comandante, y l'interés temporal d'Obama pasara a meyor vida, nun atrae l'atención de naide, porque yá nun tien un res qu'ofrecer, nin siquier aquella imaxe romántica, cultivada por Castro, de pequeño David caribeñu enfrentáu al Goliat yanqui. Cuba táse morriendo y a nadie-y interesa.
El Trump de la primer presidencia ya pasó, y con él l'interés polos campos de golf, agora l'inquilín de la Casa Blanca tien otros oxetivos familiares, y tamién políticos. Cuba nun tien petróleo, pero sí Venezuela, y muncho, tantu como pa causar un terremotu nel mercáu mundial si hubiera un cambéu de gobiernu. Ellí, nes tierres chavistes, la economía ta desfecha pero aínda nun tien aportao'l fame, non como en Cuba.
En Cuba nada funciona. Los huracanes tiénense cebao los años caberos cola islla, pero'l so cáncer llámase castrismu. Nada se produz ellí, nin siquier el míticu azúcar; tampocu lleguen turistes, yá sollertaos sobro la precariedá de los servicios; el centru de La Habana va a esbarrumbe selmanal, colos consiguientes muertos; la población n'edad de trabayar fuye a la carrera del país, especialmente los que cola "llei de nietos" alquieren el pasaporte español; la falta de combustible y la inoperancia de les autoridaes caltienen montañes de basura nes cais habaneres. El periodu especial posoviéticu yá nun paez tan malo nela alcordanza.
Los mosquitos del doctor Finlay siguen ellí, pero tienen ampliáu'l so repertoriu, el dengue nes sos varies versiones estiéndese pela islla, como'l zika, y tamién el chikungunya. A ellos tiénse xunío'l oropuche, otra enfermedá de les llamaes tropicales que, nesti casu, tien al pequeñín mosquitu jenjen como vector principal. Too ye miseria y muerte en Cuba, sacantes pa los xerifaltes del réxime y los sos familiares. Una probitería ensin fondu paez tenese apoderao de la islla. Ye lo qu'hai.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo

