Una Constitución coxa
Confieso que tenía previsto pasar del tema; pero dempués aporta'l día y resulta poco menos qu'imposible sustrayese a l'ábanu d'aportaciones periodístiques empalagoses, o quiciabes debiera dicir opinionístiques, en toa mena de soporte, prensa escrita, radio, televisión o redes. El día 6 d'avientu suel ser el día en que los españoles, al estilu d'aquel inolvidable mister Wolf de fonderes convicciones filosófiques que creara la maxinación de Quentin Tarantino, mos refalfiamos nes escelencies de la nuesa Constitución.
Lo cierto ye que, si non lo ye yá, va camín de ser la más llonxeva de la nuesa historia constitucional, lo que yá-y da un ciertu nivel y reconocimientu. Tamién cabe empoderar l'altísimu grau d'aceutación qu'algamó cuando los españoles d'entoncenes fumos llamaos a votala en referéndum. Y a nivel institucional nun va nin un mes asistimos a la imposición del Toisón de oro a los dos supervivientes del grupu conocíu como padres de la Constitución, lo cualo amesta un plus a la importancia del documentu y los sos autores. Ye lo qu'hai.
A mín garróme recién llegao al mundiu real, esi nel que se supón que te toca buscate la vida, yá ensin el sofitu de los pás, y, supuestamente adultu. Y anque aquel votu, tremendamente influyíu pol ábanu de comunicación institucional de calter positivu, paecía cantao, anque tevi tiempu y ganes pa lleeme el panfletín que'l gobiernu mos fizo llegar a tolos españoles, y, magar too y acabar votando por ella, nun m'acabó de convencer el Títulu VIII de la Carta. El de la organización del estáu. Esi tan foliáu anguaño.
L'asuntu venía mosqueándome dende l'artículu 2, el que fala de nacionalidaes, y, conociendo a los españoles, en cuantu un d'ellos, paecíame que la solidaridá interrexonal y la igualdá ente españoles que'l títulu VIII proclamaba yera dalgo de mui difícil algame; y el tiempu paez que me dio la razón. Les nueces que'l PNV lleva recoyendo dende va munchos años, y la independencia interruptus de Puigdemont tán ehí p'amuesa y alcordanza costante. El restu de taifes rexonales, ca una al so nivel, siguen el rastru d'estes dos.
Nel planu operativu, nestos tiempos caberos, tengo comprobao tamién que no qu'a control del Executivu la nuesa Constitución tampocu ye a damos rempuesta. Esi Gobiernu, que se supón fiscalizáu pol Llexislativu, lleva yá tres años ensin Presupuestu, el preséu fondamental de gobiernu, y nun pasa un res. Nun esiste mecanismu constitucional que simplemente sirva pa que l'Executivu dé cuenta de la so aición énte los españoles, incluyíos los cambeos unilaterales en política internacional. Preocupante.
Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.
Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:
Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo

