La Nueva España » Cartas de los lectores » "Breakeven" pa Rusia

"Breakeven" pa Rusia

21 de Enero del 2026 - Raúl Suevos (Gijón)

Pudiera escribir puntu d'equilibriu, que ye la torna del anglicismu n'asturianu, pero como la tribuna va de temes petrolíferos, y ehí'l breakeven márcalo y defínelo casi too, paecióme fayaízu caltenelo nel títulu, que queda enmarcáu cola inclusión de Rusia.

El casu ye que, más nel asuntu que mos ocupa, el "breakeven" ye'l puntu nel que'l preciu de venta del petroleu nun ye interesante; vamos, que puede ser antieconómicu na mayoría de les situaciones, porque esi puntu márquenlu, de forma xenérica, el coste d'estracción del crudu, y el so tresporte hasta'l puntu de venta. A ello, nalgunos casos, cabría xugar col coste de piesllar y dempués reabrir el pozu, munches perres, y que podría llevar a vender per debaxo d'esi "breakeven" tarrecible.

Nel casu de Rusia esi puntu d'equilibriu tién dío subiendo nos años caberos debío a les pernomaes sanciones occidentales, pa dalgunos inoperantes, la inflación galopante nel país, y l'avieyamientu de los pozos, lo que, sumao al so reducío cartel de clientes, básicamente China y Rusia, que con les sanciones caberes del ogru anaranxáu de Washington tamién se tienen visto afeutaes, y ufierten precios de compra mui a la baxa, fai que los ingresos malapenes-y dan a Putin pa financiar la so desastrosa invasión de Ucrania.

La conxunción del "breakeven", los precios a la baxa, y los güelpes ucranianos a la industria tresformadora y de tresporte de Rusia tán llevando al autócrata de Moscú a un puntu de rotura nel so control del país, que necesita de los sos ingresos pa caltener el coste de la guerra, y, al tiempu, tentar que la xente nun talante escesivamente la pérdida de calidá de vida. Los tiempos estréchense pa Vladimir, y namái la intemperancia y llocura del golfista de Mar-a-Lago van poder enzancar que'l so tingláu se venga abaxo.

Pa rematar l'asuntu, aporten noticies de que'l so "amigu pa siempres", Xi Jinping, tien-y subío, casi doblao, el preciu del armamentu que magar les sanciones ta suministrándo-y, y ye que'l mandarín chinu sabe que la lleña del árbol cayíu nun ye la meyor, pero sí la que sal más barata, y no dulden vustedes que l'esbarrumbe rusu, al que dalgunos dan capacidá pa desmembrar la Federación, daría-y a China l'emburrión xeopolíticu definitivu. Más aínda que la ocupación/recuperación de Taiwán.

Ye una cuestión importante lo del "breakeven", y a los europeos gárramos, como siempres, de mirandas, ensin más mira que la d'esperar a ver qué migayes mos dexen los lleones d'esta selva anguaño. Ye lo qu'hai.

Cartas

Número de cartas: 49256

Número de cartas en Febrero: 4

Tribunas

Número de tribunas: 2188

Número de tribunas en Febrero: 1

Condiciones
Enviar carta por internet

Debe rellenar todos los datos obligatorios solicitados en el formulario. Las cartas deberán tener una extensión equivalente a un folio a doble espacio y podrán ser publicadas tanto en la edición impresa como en la digital.

» Formulario de envío.

Enviar carta por correo convencional

Las cartas a esta sección deberán remitirse mecanografiadas, con una extensión aconsejada de un folio a doble espacio y acompañadas de nombre y apellidos, dirección, fotocopia del DNI y número de teléfono de la persona o personas que la firman a la siguiente dirección:

Calvo Sotelo, 7, 33007 Oviedo
Buscador